افسردگی شایعه ترین مشکل رفتاری در بین دانش آموزان گلستانی

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، احسان گوهری راد، ظهر شنبه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان، اظهار کرد: ائتلافی بین دادگستری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها شکل گرفته تا در حوزه آسیب های اجتماعی کار منسجم انجام گردد.

افسردگی شایعه ترین مشکل رفتاری در بین دانش آموزان گلستانی

وی به طرح نماد اشاره نمود و اضافه نمود: این طرح با انجام کارهای تخصصی به یاری آموزش و پرورش استان آمده و هم در درمان و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش آفرینی می نماید.

گوهری راد ادامه داد: محتوای برنامه های این طرح برای سنین مختلف دانش آموزان متفاوت است و مهارت اجتماعی و خودکنترلی، تصمیم گیری، مهارت های تحصیلی، مدیریت رفتار، صبر و نظم پذیری، احساس تعلق به مدرسه، اصلاح نگرش ها، آموزش مهارت و مدیریت خود، مقابله با استرس و غیره را در بر می گیرد.

وی با اشاره به ساعات آموزش دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش در این خصوص گفت: انواع غربالگری در گلستان صورت گرفته و شایعه ترین مسائل اضطراب، افسردگی، نارسایی توجه و فزون کنشی، اختلالات ایذایی، رفتارهای خود آسیب زنی و غیره بوده است.

گوهری راد توضیح داد: در کل استان افسردگی بالاترین آمار دارد و رفتار پرخاشگرانه و خارج از قاعده دانش آموزان رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان این که تمام دستگاه های همکار باید جلسات توجیهی بگذارند، گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که آموزش را به محل کار والدین ببرد.

گوهری راد با تشکر از زحمات نیروی انتظامی استان، تأکید کرد: باید تا شعاع 500 متری مدارس از خرده فروشا موارد مخدر و ارازل و اوباش خالی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 134

به "افسردگی شایعه ترین مشکل رفتاری در بین دانش آموزان گلستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی شایعه ترین مشکل رفتاری در بین دانش آموزان گلستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید