این عارضه ناگهانی را جدی بگیرید

به گزارش مجله پیکوشو، طبق نتایج تحقیقات و نظر متخصصین مغز و اعصاب، دوبینی ناگهانی می تواند خطرناک باشد. این عارضه را حتما باید مورد بررسی قرار داد.

این عارضه ناگهانی را جدی بگیرید

متخصصین میگرن را شایع ترین سردرد عنوان کردند که دارای انواع و علل مختلفی است و زمینه توارثی و سرشتی نیز دارد. به گفته متخصصین، به این بیماران داروهای پیشگیری کننده سردردهای میگرنی توصیه می شود اما اغلب بیماران فقط زمانی که دچار سردرد می شوند دارو را استفاده می کنند. با خبرنگاران همراه شوید تا بیشتر با سردردهای میگرنی آشنا شوید.

عوامل بیشتر کردن علائم میگرن

متخصصین برخی عوامل نظیر بی خوابی، گرسنگی مستمر و پیوسته، استفاده طولانی مدت از تبلت یا نگاه کردن به تلویزیون، استرس های روزانه و مواد غذایی نظیر پنیر و شکلات را موجب تشدید علائم میگرن عنوان کردند.

پرهیز مواد غذایی، استفاده از داروهای پیشگیری کننده میگرن، استفاده از بوتاکس در موارد مزمن مقاوم به دارو و در موارد بسیار نادر جراحی را می توان از جمله درمان های میگرن برشمرد.

متخصصین میگرن را بیماری ابتدا و انتهای میانسالی عنوان کردند. با بالا رفتن سن میگرن کاهش می یابد و معمولا بعد از 50 سالگی شکل گیری اولیه میگرن نادر است. در خانم ها با توجه به اینکه دوران قاعدگی به علت اختلالات هورمونی یکی از علل اصلی تشدید میگرن است بعد از یائسگی به علت تغییرات هورمونی و افت استروژن شدت میگرن کاهش می یابد یا کلا از بین می رود.

عارضه دوبینی ناگهانی را جدی بگیرید

متخصصین مغز و اعصاب، دوبینی ناگهانی را علامت بسیار مهمی برشمردند که متناسب با گروه سنی حتما باید از طریق متخصص ارزیابی شود. اساسا علت دوبینی ارگانیک است و نباید مورد غفلت واقع شود. هر فردی با دوبینی در هر مقطع سنی باید برای پیگیری های بیشتر به پزشک مراجعه کند.

دوبینی در فردی 70 ساله ممکن است به علت سکته کوچک در ساقه مغز باشد. این عارضه در افراد مبتلا به دیابت ناشی از عوارض عروقی، در افراد جوان به علت بیماری هایی نظیر MS و در بچه ها به علت ضایعه مغزی است.

در هر گروه سنی باید دوبینی جدی گرفته شود. همچنین بسته به زمان، شکل گیری و علائم و نشانه های همراه آن از طریق متخصص مغز و اعصاب بررسی شود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب هرگز این خوراکی را با ماست نخورید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2088

به "این عارضه ناگهانی را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عارضه ناگهانی را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید