بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی می شوند

به گزارش مجله پیکوشو، مهدی راهنمایی گفت: بیشترین آمار نوسازی مربوط به دورانی است که بسته های تشویقی برای ترغیب مالکان و سرمایه گذاران ابلاغ شده بود.

بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی می شوند

مهدی راهنمایی اظهار کرد: در دوره تازه مدیریت شهری، شهردار تهران با دو رویکرد فراوری مسکن و تسریع روند نوسازی به حوزه احیای بافت فرسوده مرکز ورود نموده است.

وی اضافه نمود: طبق مطالعات اجرا شده بیشترین آمار نوسازی مربوط به دورانی است که بسته های تشویقی برای ترغیب مالکان و سرمایه گذاران ابلاغ شده بود و پس از حذف این بسته ها، شاهد کاهش صدور پروانه و کاهش سرعت نوسازی در بافت های فرسوده بودیم.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بازگرداندن مشوق های نوسازی در بافت فرسوده در این دوره مدیریت شهری، بیان نمود: با مطالعات دقیق اجتماعی، مالی و کالبدی اعطای یک بسته تشویقی در کمیسیون ماده 5 مصوبه و شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد که پیش بینی می کنیم این بسته تشویقی که شامل دادن طبقه اضافه و تسهیل در ساخت پارکینگ است، روند نوسازی در بافت فرسوده را برای مردم دارای ارزش مالی کند.

وی یاداور شد: این مشوق ها در بدهی های دولت به شهرداری تهران قرار می گیرد، اما اکنون بیشتر در پی نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران بوده و در پی درآمدزایی از این حوزه نیستیم.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2173

به "بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید