بزرگداشت شیون فومنی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی، در بیست وسومین سالمرگ شاعر نامدار دوزبانه معاصر، شیون فومنی از سوی کمیسیون ملی یونسکو - ایران و با همکاری بنیاد شیون فومنی، روز سه شنبه (23 شهریور 1400) ساعت 21 در قالب لایو اینستاگرامی به نشانی:unesco.iran@ برگزار می گردد.

بزرگداشت شیون فومنی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو

در این لایو اینستاگرامی، حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، شمس لنگرودی، شاعر، محقق و هنرمند، عبدالمهدی مستکین، مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران، صفرعلی رمضانی، محقق و موسیقیدان گیلانی، حامد فومنی، رییس بنیاد فرهنگی شیون فومنی همراه با اجرای باران نیکراه به ارزش ها و صندلی ادبی شیون فومنی در شعر گیلان و ادبیات معاصر خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است شیون فومنی، از معدود شاعران محبوب و مردمی شمال کشور بشمار می رود که به اسم ترانه سرا و شاعر پیروز دوزبانه در عرصه شعر گیلکی از مشاهیر و مفاخر فرهنگی و در شعر فارسی از غزل سرایان نامدار معاصر است.

وی سوم دی ماه 1325 در شهر فومن چشم به دنیا گشود و در 23 شهریور 1377 پس از یک دوره بیماری کلیوی درگذشت.

از شیون فومنی آثار متعددی به گیلکی و فارسی چاپ و منتشر شده است. آرامگاه این شاعر نامدار معاصر در سیلمانداراب رشت واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1813

به "بزرگداشت شیون فومنی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت شیون فومنی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید