بزرگداشت مجازی روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در گنبد سلطانیه

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی به صورت مجازی در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اطلاع داد.

بزرگداشت مجازی روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در گنبد سلطانیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند خاطرنشان کرد: هرسال به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برنامه های ویژه ای متناسب با شعار انتخابی ایکوموس در زنجان برگزار می شد. اما در امسال این امر برای جلوگیری از انتقال زنجیرهٔ ویروس کرونا به وسیله اینستاگرام برگزار می گردد و کلیپ های آن در کانال های مجازی اداره کل قرار خواهد گرفت .

او گفت: برنامه روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی روز آدینه 29 فروردین ماه ساعت 10 در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به صورت مجازی اجرا خواهد شد. در این مراسم، از فعالیت های مربوط به ساماندهی، بازسازی مجموعهٔ سلطانیه و کلیه کارگاه های بازسازیی این بنا برای مخاطبین گزارشی ارائه خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه کرد: آثار باستانی و تأثیر آن در نشان دادن پیشینه و تاریخ یک ملت همواره موردتوجه بوده است و حفظ و صیانت از آن وظیفه ای خطیر تلقی می گردد.

علاقه مندان می توانند این برنامه را در روز آدینه بیست و نهم فروردین ماه و در فضای مجازی به آدرس zanjan-cthh به صورت زنده مشاهده نمایند.

در سال 1982 پیشنهاد ایکوموس مبنی بر اختصاص روز 18 آوریل به عنوان روز بین المللی بناها و محوطه های تاریخی توسط یونسکو مورد تأیید نهاده شد. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در خصوص تنوع میراث جهانی و تلاش های موردنیاز برای حمایت و حفاظت از آن ها را فراهم می آورد، و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آن ها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 992

به "بزرگداشت مجازی روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت مجازی روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید