برترین پروتئین های گیاهی که جایگزین گوشت قرمز می شوند

به گزارش مجله پیکوشو، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: پروتئین های گیاهی به علت دارا بودن آمینه اسید های ضروری بدن جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

برترین پروتئین های گیاهی که جایگزین گوشت قرمز می شوند

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار با وجود اینکه گوشت قرمز دارای چربی اشباح شده است و زیاده روی در مصرف آن سبب بروز بیماری هایی از قبیل کبد چرب، بیماری های قلبی- عروقی، غلظت خون و چاقی شکمی می گردد، اما نه تنها حذف گوشت از وعده های غذایی توصیه نمی گردد بلکه مصرف حداکثر دوبار گوشت قرمز در هفته ضروری است.

او اضافه نمود: خانم ها نسبت به آقایان بیشتر دچار کم خونی می شوند؛ بنابراین انواع گوشت ها تامین نماینده خوبی برای آهن و ویتامین ب 12 هستند که بعضی از این مواد بخصوص ویتامین ب 12 را نمی توان در پروتئین های گیاهی یافت.

این متخصص رژیم درمانی و تغذیه در مورد جایگزین های انواع گوشت ها اضافه نمود: در کنار پروتئین های گیاهی، گوشت های سفید (مرغ و ماهی) جایگزین خوب و مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

جوزدانی گفت: تامین آهن با کیفیت مورد احتیاج بدن از جمله دلایل تاکید بر مصرف منابع گوشتی است.

این متخصص تغذیه و رژیم توضیح داد: در بین انواع مواد غذایی سویا، تخم مرغ، لبنیات از جمله شیر و حبوبات پروتیئن های گیاهی هستند که به خوبی می توان آن ها را جایگزین انواع گوشت ها کرد.

او گفت: همانطور که اشاره شد مصرف گوشت به هیچ اسم نباید بطور کامل قطع گردد، اما افرادی که به هر دلیلی در طول روز از مواد غذایی گوشتی استفاده نمی نمایند توصیه می گردد در وعده صبحانه لبنیات و شیر را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند.

جوزدانی اضافه نمود: جایگزین کردن پروتئین های گیاهی از قبیل سویا، حبوبات و تخم مرغ در وعده های ناهار و شام توصیه می گردد، زیرا پروتئین های گیاهی تا حد بسیار زیادی اسید های آمینه ضروری برای بدن را تامین می نمایند.

او در سرانجام یادآوری کرد: مصرف گوشت حداقل در یک وعده غذایی در کنار مصرف پروتئین های گیاهی نه تنها منجر به ایجاد تعادل در دریافت پروتئین های کافی و مورد احتیاج بدن خواهد شد، بلکه مقدار مناسبی از ویتامین ب 12 و آهن را برای بدن تامین خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1793

به "برترین پروتئین های گیاهی که جایگزین گوشت قرمز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پروتئین های گیاهی که جایگزین گوشت قرمز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید