بی خوابی، چاقتان می نماید

به گزارش مجله پیکوشو، یک متخصص تغذیه گفت: کمبود خواب می تواند سبب بروز گرسنگی و افزایش اشتها شده و افراد را به صورت بالقوه به سمت چاقی سوق دهد.

بی خوابی، چاقتان می نماید

به گزارش خبرنگار سعید اوسطی، متخصص تغذیه در برنامه طبیب با تأکید بر اینکه برای لاغر شدن باید حساسیت ها و سَم بدنتان را بشناسید، اظهار کرد: هیچ چربی سوزی وجود ندارد و من به اِف دی اِی(یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا) وبه کسانی که این نهاد را بُت می نمایند، انتقاد دارم. قرار نیست به هر چیزی که این سازمان می گوید چَشم بگوئیم، چنانچه آن ها خیلی از مطالب را ساختگی درست می نمایند.

او با اشاره به اینکه بدن ما هر چیزی که نتواند بسوزاند و به آب و دی اکسید کربن تبدیل کند داخل بافت چربی ذخیره می نماید، ادامه داد: بعضی می گویند ما همه چیز می خوریم اما ورزش می کنیم تا لاغر شویم، موضوع این است که اگر سم وارد بدن گردد دیگر این اتفاق نمی افتد. خیلی ها اذعان می نمایند که واقعا غذای زیادی نمی خورند اما چاق می شوند. برای مثال شخصی پایش را لنگ لنگ می کشیده اما بعد از دریافت رژیم، خوب شده است.

او اضافه کرد: لازم نیست مرتب برای لاغری تحت نظر باشید. مثلا یکی از مطالبی که در کتاب های اصلی تغذیه در سطح دکترا عنوان می گردد این است که بعد از غذا دو عدد آدامس بجوید! این مطالب نشان از این است که نویسندگان و توسعه دهنگان این مطالب دقیقا جایی دست می برند که نقطه ضعف مردم است و مردم را به سمت بیمار شدن می برند.

این متخصص تغذیه عنوان نمود: شخصی به دلیل اضافه وزن به من مراجعه کرد که زانوهایش باید عمل می شد. پس از عمل بهبود پیدا کرد، اما دلش برای نان و پنیر و چای شیرین و اضافه خوری هایش تنگ شده بود و دوباره سر رژیم خودش برگشت!. این یعنی بعضی ها می خواهند راه کوتاه تر را انتخاب نمایند؛ هر چند به ضررشان باشد.

او اضافه کرد: عوض کردن سبک غذا خوردن اعتماد به نفس می خواهد، ولی اگر راهی وجود داشته باشد که بدون قرص های آن چنانی لاغر شوید، چرا انجامش ندهید.

رژیم می گیریم که بدن سالم گردد نه اینکه خودمان را آب کنیم!

او با اشاره به اینکه بدن ترموستات دارد،گفت: شخصی که لاغر است خیلی سخت چاق می گردد و شخصی که چاق است، سخت لاغر می گردد، چون بدن می خواهد شما را به شکل اول برگرداند. ما رژیم می گیریم که بدن سالم گردد نه اینکه خودمان را آب کنیم. آن چیزی که باید آب گردد چربی است و چربی هم سایز دارد و به این سادگی آب نمی گردد. به افرادی که در طول روز گرسنه می شوند، توصیه می گردد در طول روز چند عدد بادام، نخودچی و گردو با یک چای کمرنگ بخورند و هر وقت حس سیری بهشان دست داد از خوردن دست بکشند.

  • 12 رژیم غذایی ساده اما بسیار تاثیرگذار در کاهش وزن
  • اضافه وزن خود را با این رژیم غذایی نسخه پیچ کنید
  • بهترین برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام

اوسطی تاکید نمود: هیچ یک از این قرص ها و کرم ها تأثیری در لاغری ندارند، اگر این طور بود که دیگر چاقی وجود نداشت. چیزی به نام چربی سوز وجود ندارد، این داستان ها از اوایل سال 1900 آغاز شد. فروشندگان و سازندگان این دارو ها سطح انرژی دارو را بالا می برند که شخص متابولیسم بدنش به طور کاذب بالا رود که این نوع سوزاندن، عضله را آب می نماید. یک سری قرص ها هم وجود دارند که روی مغز اثر گذاشته و اشتها را کم می نماید.

این متخصص تغذیه در انتها یادآوری کرد: بدن مرتبا در حال تغییر است. ممکن است شما در یک سنی به چیزهایی که قبلا حساسیت نداشتید حساسیت پیدا کنید و آنها در بدن شما مثل سم عمل نمایند. استرس و اضطراب منبع فساد در شرایط طبیعی بدن است و حرص خوردن، شب بیداری، بدخوابی بر روی چاقی تأثیر دارد. کمبود خواب می تواند سبب بروز گرسنگی و افزایش اشتها شده و افراد را به صورت بالقوه به سمت چاقی سوق دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1134

به "بی خوابی، چاقتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی خوابی، چاقتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید