تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز

به گزارش مجله پیکوشو، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز صورت پذیرفت.

تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز

سید کاظم زعفرانچیلر گفت: در پی تهیه گزارش ها و مستندهای خانه های تاریخی تبریز، شرایط خانه های تاریخی تحت تملک شهرداری گردآوری شد که دریکی از اسناد دریافتیم که شهرداری در سال 1371 خانه شربت اوغلی را به بنیاد ایران شناسی تحویل داده و متأسفانه این بنیاد در نگهداری این اثر تاریخی کوتاهی می نماید.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: خانه اردوبادی هم همانند خانه شربت اوغلی به اسناد ملی داده شده که ضروری است بعضی امور در مورد گذشته و آینده این خانه ها شفاف سازی گردد و موضوعاتی که مبهم است روشن شده و بعلاوه برای آینده نیز برنامه ای مطلوب تدوین گردد.

او تأکید کرد: باید آیین نامه ای تدوین گردد که موضوع کاربری و نگهداری از خانه های تاریخی معین شده و استفاده از اماکن تاریخی برای کاربری های اداری ممنوع گردد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز خواهان تأسیس شرکت توسعه گردشگری و بهره برداری از اماکن تاریخی شهرداری تبریز شد و گفت: این شرکت می تواند با هدف نگهداری و توسعه مالی و گردشگری راه اندازی گردد، معتقدم تهیه و تدوین آئین نامه بهره برداری از خانه های تاریخی در رابطه با مسائل نظارتی، نحوه واگذاری، چارچوب قرارداد و بحث بازسازی و نگهداری از ضروریات گردشگری شهر تبریز است.

زعفرانچیلر گفت: در این خصوص با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری و تعامل لازم را خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه ای هدفمند را پیش ببریم.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2184

به "تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم ممنوعیت کاربری های اداری در اماکن تاریخی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید