تشدید مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را ابلاغ کرد.

تشدید مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از سازمان اداری و استخدامی، پیرو بخشنامه شماره 290823 مورخ 05/ 06/ 1399‬ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به بند (6) مصوبات چهلمین جلسه ستاد ملّی مدیریت کرونا مورخ 19/ 07/ 1399‬ که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، مسئولان ادارات، مأموران حراست و نگهبانی، و مسئولان کنترل ورود و خروج در کلیه ادارات دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی موظفند از ورود مراجعان و کارکنانی که از ماسک بهداشتی استفاده نمی کنند به محیط های اداری جلوگیری کنند. هرگونه ارائه خدمات به این گونه مراجعان نیز توسط مسئولان و کارکنان ادارات ممنوع است.

در صورت مشاهده هرگونه بی مبالاتی مسئولان ادارات و کارکنان مسئول ورود و خروج به ادارات و یا دریافت گزارش عدم رعایت بند فوق از سوی بازرسان بهداشتی و مسئولان ذی ربط، مجازات های مقرر در بند (1) بخشنامه شماره 290823 مورخ 05/ 06/ 1399‬ این سازمان در مورد خاطیان اعمال خواهد شد و درصورتی که عدم رعایت ضوابط ابلاغی ناشی از بی مبالاتی مدیران و مسئولان واحد های اداری باشد، پرونده آنان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منعکس خواهد شد.

طبق این بخشنامه، مقامات موضوع ماده (12) قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مسئولان و مدیرانی که اختیارات موضوع ماده (12) برای اعمال مجازات ها به آنان تفویض شده است و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه های اجرایی موظفند خارج از نوبت به گزارش های مربوط به تخلفات موضوع این بخشنامه و بخشنامه شماره 290823 مورخ 05/ 06/ 1399‬ رسیدگی و گزارش اقدامات خود را به صورت ماهانه از طریق مسئولان هماهنگی هیئت های دستگاه به دبیرخانه هیئت عالی نظارت ارسال کنند.

این بخشنامه در کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و واحد های تابعه آن ها که در تهران بزرگ مستقر هستند و ادارات کل استان تهران و دیگر ادارات و واحد های اداری مستقر در شهر تهران لازم الاجرا و مسئولیت اجرای آن برعهده مدیران و مسئولان ادارات در سطوح مختلف و واحد های حراست است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1294

به "تشدید مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید