تصاویر جدیدی از چری تیگو 7 پلاس منتشر شد؛ کراس اوور مدرن و جذابی که به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد

به گزارش مجله پیکوشو، تصاویر تازه از خودروی کراس اوور چری تیگو 7 پلاس منتشر شده است تا نشان بدهد تصمیم این خودروساز چینی برای تولید انبوه این مدل خودرو با قیمت رقابتی جدی است.

تصاویر جدیدی از چری تیگو 7 پلاس منتشر شد؛ کراس اوور مدرن و جذابی که به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد

این تصاویر نشان می دهد مراحل طراحی تیگو 7 پلاس نهایی شده و به زودی وارد بازار چین و دیگر بازارها از جمله بازار ایران خواهد شد. برخی شنیده ها هم می گویند مدیران خودرو هم تصمیم دارد مدل های تیگو 7 و تیگو 7 پلاس را تا پیش از انتها سال 1400 وارد بازار ایران کند.

چری تیگو 7 پلاس همان نسل دوم تیگو 7 پرو است که در سال 2020 ارائه شد ولی با تغییرات اندک برای بازارهای خاصی طراحی شده است.

جلوپنجره ها در تیگو 7 پلاس بزرگ تر شده و شمایل تهاجمی تر و اسپرت تر به خود گرفته است. ظاهر خودرو عضلانی و بزرگ تر شده و بیشتر مطابق سلیقه جوانان است. ستون موسوم به C به رنگ مشکی است و چراغ های عقب از یک نمای زیبای چراغ های LED پیوسته بهره می برند. سر اگزوزهای کروم رنگ در کنار سایر تزیینات سپر و چراغ های مه شکن، جلوه نسبتا مطلوبی را برای ناحیه پشت این خودرو پدید آورده اند.

داخل کابین هم مدرن تر و مجذوب کننده تر شده است. چری بدون اینکه به پیچیدگی های درون کابین اضافه کند؛ سعی کرده این فضا را بهینه تر و کاربردی تر کند.

طراحی داشبورد، دریچه های تهویه میانی و نمایشگر ایستاده نمایان گر یک خودروی لوکس هستند و پنل دیجیتال سیستم تهویه، دسته دنده الکترومکانیکی با طراحی مدرن و استفاده از روکش های چرمی در برخی از نقاط داشبورد و تودری ها حس خوبی به راننده و سرنشین ها القا می کنند. تیگو 7 پلاس برای 5 سرنشین طراحی شده است و از فضای صندوق عقب نسبتا بزرگ و کافی برخوردار است.

دو پیشرانه توربوشارژ و هیبریدی

براساس اطلاعاتی که از این خودرو منتشر شده است؛ با دو پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ و 1.5 لیتری هیبریدی روانه بازار خواهد شد. پیشرانه 1.6 توربوشارژ مجهز به فناوری GDi است و می تواند تا 179 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاوری 290 نیوتن متری داشته باشد. یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه با این پیشرانه عرضه می شود.

پیشرانه هیبریدی 1.5 لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور 48 واتی عرضه می شود که 230 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. گفته می شود هر دو پیشرانه تیگو 7 پلاس در بازار ایران هم عرضه می شوند.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این کراس اوور می توان به سانروف پانوراما، نمایشگر لمسی 10 اینچی، پنل دیجیتال پشت فرمان، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی های جلو با تنظیمات برقی، گرمکن صندلی جلو، درب صندوق برقی، آینه های جانبی تاشو برقی، حسگرهای پارک، سامانه های کنترل کشش و پایداری، 4 عدد ایربگ، ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه و دید پشت، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سامانه کنترل توقف در سربالایی اشاره کرد.

البته، این امکانات رفاهی و ایمنی کامل نیستند و تا خود خودرو وارد بازار نشود؛ نمی توان به اطمینان درباره آن ها صحبت کرد؛ به ویژه اینکه باید دید در ایران کدام مدل و با چه امکانات ایمنی و رفاهی عرضه می شود.

مدیران خودرو این کراس اوور را با یک قیمت رقابتی وارد بازار ایران خواهد کرد تا فروش و موفقیت آن تضمین شده باشد. برخی شنیده ها می گویند با قیمت 1 میلیارد تومان عرضه می شود و برخی گمان ها هم می گویند با قیمتی پایین تر از رقبا، در حدود 800 الی 900 میلیون تومان وارد بازار ایران می شود.

از آن جایی که چری تیگو 7 پلاس قطعا یکی از باکیفیت ترین خودروهای چینی است که وارد بازار ایران می شود؛ می تواند بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را گرم و مجذوب کننده کند و محرکی برای حضور دیگر کراس اوورهای معروف جهانی و منطقه ای، به ویژه کره ای ها باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1757

به "تصاویر جدیدی از چری تیگو 7 پلاس منتشر شد؛ کراس اوور مدرن و جذابی که به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جدیدی از چری تیگو 7 پلاس منتشر شد؛ کراس اوور مدرن و جذابی که به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید