جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار ، آنالیز اشکودا کودیاک چینی

به گزارش مجله پیکوشو، جتا VS7 ماموت خودرو در حقیقت نسخه بزرگ تر جتا VS5 است که به زودی به بازار می آید. این کراس اوور تک دیفرانسیل از همان قوای محرکه 1/4 لیتری جتا VS5 استفاده می نماید. اما به لحاظ اشتراک پلتفرم MQB فولکس واگن این خودرو با محصولاتی مانند سئات Tarraco و اشکودا Kodiaq فضای بیشتری در اختیار خریداران خود قرار می دهد.

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار ، آنالیز اشکودا کودیاک چینی

بیت ران - محمد فتح اللهی: جتا VS7 برای نخستین بار در سال 2019 و در نمایشگاه شانگهای چین به بازار خودرو آن کشور معرفی گردید.

پیش از آغاز صحبت درباره جتا VS7، باید بدانیم که JETTA از سال 1991 در بازار خودرو چین حضور داشت. اگر کمی گذشته را مرور کنیم خواهیم دید که این خودرو آلمانی که در حقیقت نسخه سدان فولکس واگن گلف بود، در چین هم فراوری می شد.

شریک تجاری فولکس واگن در چین از 32 سال قبل گروه سرمایه گذاری مشترک FAW-Volkswagen است. هنوز هم شراکت این دو برند خودروسازی یعنی فولکس واگن و FAW در بازار خودرو چین ادامه دارد. اما این همکاری در سال 2019 شکل و شخصیت دیگری به خود گرفت.

در آن سال گروه فولکس واگن تصمیم گرفت تا بجای فراوری محصولات خود با نشان تجاری VW، فولکس واگن های چینی در آن کشور فراوری کند.

از همین رو، برند مشهور و محبوب JETTA تبدیل به نمادی مستقل در بازار خودرو چین شد تا فولکس واگن با استفاده از معروفیت آن، چین را تسخیر کند.

جتا VS7 به همراه VS5 و VA3 خودروهایی هستند که به زودی به وسیله ماموت خودرو به بازار ایران می آیند. ماموت خودرو در واقع تمامی سبد محصولات برند JETTA را برای واردات به ایران انتخاب کرد تا همچون چینی ها ما هم به نسخه های کامل این برند دسترسی داشته باشیم. البته ما تمایل داشتیم نسخه های فولکس واگن این خودروها را ببینیم.

تعیینات فنی جتا VS7

طول، عرض و ارتفاع جتا VS7 برابر است با 4624×1841×1624 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به 2730 میلیمتر می رسد. این شاسی بلند میدسایز می تواند با زاویه 20 درجه وارد مسیرهای ناهموار گردد و با زاویه 19 درجه هم از این مسیرها خارج خواهد شد. در نتیجه، VS7 خودرویی نیست که شما بتوانید با آن مسیرهای خارج از جاده سنگینی را پشت سر بگذارید.

جتا VS7 همانطور که از تعیینات فنی آن نیز تعیین است، کراس اووری برای طی مسیرهای شهری با بیشترین ظرفیت ممکن است. حال که صحبت از تعیینات فنی شد باید بدانیم که قوای محرکه VS7 با VS5 کاملاً یکسان است.

یعنی جتا VS7 هم از موتور 1395 سی سی با کد EA211-DLE که مجهز به توربوشارژ است استفاده می نماید. این موتور چهار سیلندر، 150 اسب بخار نیرو در دور 5 تا 6 هزار دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد.

گشتاور فراوریی این قوای محرکه هم به 250 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1750 تا 3000 برترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد. تمامی نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس AT شش سرعته Aisin به محور جلو آن منتقل می شوند.

موتور تزریق مستقیم جتا VS7 برای حرکت احتیاج به بنزینی با اکتان 95 دارد و محفظه سوخت این خودرو هم گنجایش سوخت گیری 51 لیتری دارد.

VS7 بعلاوه فضای بار 548 لیتری را در بخش انتهای این خودرو در اختیار سرنشینان قرار می دهد تا با مصرف سوخت 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر، پیمایش های طولانی را تجربه نمایند.

JETTA به طور رسمی بیان کرد که شتاب صفر تا صد کیلومتر این SUV میزان میانه، 10.2 ثانیه است و شتاب گیری با آن تا 175 کیلومتر در ساعت ادامه دارد. گفتنی است که جتا کراس اوور VS7 را با گارانتی سه ساله یا 100 هزار کیلومتری در بازار چین به فروش می رساند.

امکانات رفاهی جتا VS7

فضای داخلی جتا VS7

خریداران چینی این کراس اوور می توانند از میان 7 رنگ بدنه و 3 تریم داخلی، ترکیب مورد نظر و دلخواه خود را به JETTA سفارش دهند. اما هنوز تعیین نیست که آیا ماموت خودرو تمامی رنگ های این خودرو را به ایران می آورد یا خیر.

ترمزهای ABS و EBD، ترمز پارک برقی، رینگ های 18 اینچی، سامانه های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین و جانبی از جمله امکانات استاندارد VS7در تمامی مدل ها هستند.

اما مواردی مانند ایربگ های پرده ای فقط به نسخه های فول این خودرو اختصاص دارند. سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل (آداپتیور در مدل های فول)، انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده، سامانه های استارت/استاپ، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای هم در بسیاری از مدل های جتا VS7 وجود دارند. البته نسخه های کامل تر با امکاناتی مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری هم به دست خریداران آن می رسند.

در بخش بیرونی جتا VS7 سانروف پانورامیک و ریل سقفی مشاهده می شوند و در داخل فرمان چرمی با تنظیم دستی، کلاستر 8 اینچی (آپشنال به قیمت 900 یوان)، شارژر بدون سیم تلفن، صندلی های چرمی گرمکن دار با تنظیم برقی برای راننده، نمایشگر لمسی 10 اینچی، خروجی های USB تایپ C و 6 اسپیکر برای سیستم صوتی به چشم می خورند.

چراغ های جلو این خودرو LED با چراغ روشنایی روز است و نورپردازی داخلی را هم به صورت مولتی کالر در نسخه های فول می بینیم. سنسور باران و برف پاکن عقب هم در این خودرو وجود دارند و مهمتر از همه تهویه مطبوع آن است.

ایرکاندیشن VS7 برخلاف VA3 دستی نیست و شاهد تهویه اتوماتیک دو نقطه ای در این خودرو هستیم. ضمن اینکه خروجی تهویه برای ردیف عقب هم وجود دارد.

جتا VS7 ماموت خودرو را بخریم یا نه؟

ارزانترین جتا VS7 مدل 2023 در بازار خودرو چین 110/900 یوان قیمت دارد. براساس یوان 6900 تومان امروز، این رقم برابر است با 765/210/000 تومان. گرانترین نمونه این خودرو هم 130/900 یوان قیمت دارد که رقمی معادل 903/210/000 تومان است.

با احتساب این ارقام می توان پیش بینی کرد که ماموت خودرو این کراس اوور را احتمالاً با قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان در بازار ایران عرضه می نماید.

گرچه این مبلغ برای یک خودرو چینی زیاد است، اما از لحاظ قیمتی آن را مقابل خودروهایی مانند دایون Y5 پلاس، دیگنیتی پرایم، سانگ یانگ تیوولی مونتاژی، فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی پرایم 7 نفره، کی ام سی K7، لاماری ایما و هایما 8S قرار می دهد.

اگر تیوولی مونتاژی را از این فهرست خارج کنیم، شرایط جتا VS7 در برابر سایر رقبای چینی خود بسیار خوب است. در نظر داشته باشید که خودرویی در مقابل شماست که از تکنولوژی فولکس واگن بهره می برد و قوای محرکه آن را آلمانی ها طراحی و فراوری کردند. نه چینی های بی نام و نشان!

از سوی دیگر، جتا VS7 در کمترین حالت ممکن رکورد فروش 2 هزار دستگاه در یک ماه را برای امسال میلادی ثبت کرد. این رکورد یعنی VS7 حالا بیست و هفتمین کراس اوور پرفروش بازار خودرو چین است و رقم فروش ماه قبل (اردیبهشت ماه) این خودرو نیز 2117 دستگاه بود.

پیکاپ فوتون 60 درصد گران شد / ایران خودرو دیزل شرح داد

خودرو رئیسی چهار میلیارد تومان قیمت دارد / ماجرای حضور امروز رئیسی در مجلس

سایپا شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ تا خاتمه سال به بازار می آید / تعیینات فنی

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و تعیینات فنی

تارا EFP امسال به بازار می آید / افزایش 47 اسب بخاری قدرت تارا ایران خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2281

به "جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار ، آنالیز اشکودا کودیاک چینی" امتیاز دهید

1 کاربر به "جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار ، آنالیز اشکودا کودیاک چینی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار ، آنالیز اشکودا کودیاک چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید