توئیتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را مسدود کرد

به گزارش مجله پیکوشو، تهران (پانا) - توئیتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را به دلیل انتشار توئیتی در دفاع از موضع پکن نسبت به اویغورها در استان مسلمان نشین سین کیانگ مسدود کرد.

توئیتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را مسدود کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، توئیتر خاطرنشان کرد که این اقدام سفارت چین مغایر با مواضع این شبکه اجتماعی علیه صفات غیرانسانی است.

در همین حال، وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام سردرگمی از این اقدام، خاطرنشان کرد که مسئولیت سفارت چین است که در این زمینه روشنگری کند.

حساب کاربری سفارت چین در آمریکا در ماه جاری توئیت کرد که زنان اویغور آزادند و دیگر ماشین فرزندآوری نیستند.

توئیتر این پیغام را حذف و برچسبی مبنی بر اینکه پست دیگر در دسترس نیست، به جای آن قرار داد.

اگرچه توئیتر این پست را مخفی کرد، اما از سازندگان این حساب کاربری خواست چنین پست هایی را حذف نمایند. سفارت چین از 9 ژانویه (20 دی) هیچ پست جدیدی در توئیتر منتشر ننموده است.

رویترز اطلاع داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به درخواست این خبرگزاری برای شرح در خصوص اقدام توئیتر پاسخ نداده است.

هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد که از اقدام توئیتر متحیر شده است.

در چین 55 قومیت مختلف زندگی می نمایند که قوم هان با جمعیتی بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر، اکثریت این کشور را تشکیل می دهد. یکی از این اقوام اویغورها با جمعیت حدود 10 میلیون نفر هستند که در استان مسلمان نشین سین کیانگ با جمعیت 23 میلیون نفر زندگی می نمایند.

سازمان های مدافع حقوق بشر، دولت چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می نمایند، اما دولت چین این اتهامات را رد نموده است و می گوید تنها کسانی را مجازات می نماید که علیه امنیت کشور اقدام نموده باشند.

کشورهای غربی همچنین دولت چین را به راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان متهم نموده اند، اما چین می گوید مراکز بازآموزی عقیدتی بخشی از کوشش های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه ها را تکذیب می نماید.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه چین عقیم سازی اجباری زنان اویغور را دروغ آمریکایی ها خواند و گفت: این موضوع یکی دیگر از دروغ های ساخته و پرداخته مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا است.

هوآ چون اینگ پیشتر با تاکید بر اینکه چین از کنوانسیون برطرف هر نوع تبعیض علیه زنان با جدیت پیروی نموده، بحث عقیم سازی اجباری زنان اویغور را بی پایه خواند و گفت: سیاست جمعیتی چین به اقلیت ها از جمله اویغورها حتی امتیاز بیشتر می دهد و این باعث شده که جمعیت اویغور از 10.1 میلیون نفر در سال 2010 به 12.7 میلیون در سال 2018 افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1465

به "توئیتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید