توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره 18 قانون بودجه

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در نشست تبیین بند الف تبصره 18 قانون بودجه با روسای پارک های فناوری استان ها که در محل معاونت عملی و فناوری برگزار گردید، گفت: این تبصره یک اتفاق بزرگ و ابتکاری است که تصویب آن با حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی سریع تر انجام شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای این تبصره را به پارک های فناوری در استان ها واگذار نموده است. آنها نمایندگان معاونت علمی و فناوری هستند.

توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره 18 قانون بودجه

ستاری اضافه نمود: از روسای پارک ها می خواهیم هر چه زودتر طرح های فناورانه و دانش بنیان استان خود را آنالیز نمایند. این تبصره فرصت خوبی برای شرکت ها است تا بتوانند طرح ها و پروژه های خود را با تسهیلات خوب و قابل قبول اجرایی نمایند. همه ابزار و اختیار در دست پارک ها است پس از این شرایط برترین بهره را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلاق ببرید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه این تبصره به نوعی رقابت میان پارک های فناوری را بیشتر می نماید، گفت: در این طرح مبالغ و اعتبارات تخصیص داده می گردد، اگر پارکی از این فرصت استفاده نکند؛ منابع به پارک های دیگر استان ها تعلق می گیرد.

ستاری با اشاره به همکاری خوب مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تصویب قوانین حوزه دانش بنیانی و آشنایی درستی از مفاهیم این حوزه دارند و این موضوع یاری بزرگی برای اجرایی شدن برنامه های این حوزه است.

معاون علمی و فناوری اضافه نمود: روسای پارک ها هر چه زودتر جلسات خود را با مسئولان استانی بگذارند تا در آینده نزدیک جذب منابع تازه صورت گیرد و بانک های عامل نیز برای همکاری با این طرح ترغیب شوند.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین نهاد اجرانماینده این تبصره است، گفت: در حال حاضر ما به الگویی در این زمینه برای دیگر دستگاه ها بدل شده ایم و همه اقدامات اولیه برای عملیاتی شدن آن را انجام داده ایم. مذاکرات با بانک ها نیز انجام شده است. برای تسهیل ارائه ضمانت نامه ها نیز معاونت علمی و فناوری آمادگی لازم را دارد. این طرح به توسعه اشتغال در کشور منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1981

به "توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره 18 قانون بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره 18 قانون بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید