شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصادی احتیاج به حمایت مجلس دارند

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در جلسه علنی امروز مجلس اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مسائل بسیار زیادی در بخش های مختلف به ویژه حوزه بیمه دارند.

شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصادی احتیاج به حمایت مجلس دارند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت های دانش بنیان در ارائه اطلاعات و مدارک خود تأخیر داشته باشند، جریمه می شوند، در حالی که با سایر سازمان ها این رفتار صورت نمی گیرد، بنابراین باید یک زمان معین برای آنان در نظر گرفته گردد.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تأکید کرد: همچنین در حال حاضر زمانی که مدیران شرکت های دانش بنیان به سازمان تأمین اجتماعی می فرایند، برای دریافت مفاصا حساب باید تعهد دهند که سازمان تأمین اجتماعی می تواند صورت حساب این شرکت ها را مورد آنالیز قرار دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش نموده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی بعضا از شرکت های دانش بنیان و افراد پول دریافت می نماید تا به آنان خدمات ارائه کند که این مسئله درست نیست و باید تغییر کند.

همچنین در ادامه جلسه، محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهارداشت: 4 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می نمایند که در حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری احتیاج به حمایت های ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان برای اجرای قراردادهای خود به ضمانت نامه هایی احتیاج دارند که به وسیله صندوق های حمایتی و تخصصی ارائه می گردد اما متأسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی از پذیرش این ضمانت ها امتناع می نمایند که ضروری است وزارت امور مالی و دارایی این موضوع را حل و فصل کند.

فریدوند توضیح داد: یکی دیگر از دغدغه های شرکت های دانش بنیان مسئله تأمین مالی آنان است که متأسفانه مشکلاتی در این زمینه دارند، چرا که منابع مالی در اختیار پارک های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کافی نیست و باید منابع مالی آنان افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین نظام بانکی جوابگوی احتیاجهای شرکت های دانش بنیان نیست و ضروری است که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به این مسئله ورود نمایند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: همچنین ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان ضرورت دارد و مجلس می تواند مشوق های سرمایه گذاری برای این شرکت ها در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 689

به "شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصادی احتیاج به حمایت مجلس دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصادی احتیاج به حمایت مجلس دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید