توسعه روابط مالی با ایران اولویت دولت جدید یونان است

به گزارش مجله پیکوشو، معاون وزیر امورخارجه یونان گفت: یکی از اولویت های دولت جدید یونان توسعه همه جانبه روابط بخصوص روابط تجاری و مالی با جمهوری اسلامی ایران است.

توسعه روابط مالی با ایران اولویت دولت جدید یونان است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، همایش مالی و تجاری تحت عنوان ایران - یونان؛ عصر جدید روابط دو جانبه توسط انجمن سراسری صادرات یونان با حضور تاجران و صاحبان صنایع جمهوری اسلامی ایران و یونان پنجشنبه شب در اتاق بازرگانی شهر آتن برگزار گردید.

معاون وزیر امور خارجه یونان در این همایش گفت: گرچه روابط ایران و یونان سابقه دیرینه ای دارد ولی متاسفانه در جهت توسعه روابط مالی دو کشور به رغم داشتن روابط خوب سیاسی و فرهنگی، اقدام موثری صورت نگرفته است.

ماروداس اضافه کرد: اما در حال حاضر یکی از اولویت های دولت چپگرای یونان علاوه بر توسعه همه جانبه روابط ، توسعه روابط مالی و تجاری بین دو کشور است.

وی ادامه داد: در دیدارهای وزیران امورخارجه دو کشور گفت وگوهای مفید و موثری انجام شده و ما معتقدیم که با کوشش های دو جانبه می توان توافقنامه های مهمی جهت توسعه روابط دو کشور به امضاء برسند.

ماروداس، ایران را کشور قدرتمند و پیشرفته توصیف کرد و گفت: یونان تمایل دارد با این کشور روابط خود را در تمام زمینه ها و بخصوص تجاری و مالی توسعه دهد.

یورگوس چیپراس مدیرکل وزارت امور خارجه یونان نیز طی سخنانی در این مراسم، گفت: ایران دارای تمدن و فرهنگی غنی است که امروز نقش مهمی در ایجاد صلح و ثبات منطقه و دنیا ایفا می نماید و ما مایل هستیم که روابط خود با این کشور دوست را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: کشورهای عظیم اروپایی همچون آلمان، فرانسه ، انگلیس، ایتالیا و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی و حتی غیراروپایی باتوجه به آگاهی از توان ، نقش آفرینی و بازار گسترده و غنی ایران، در آستانه لغو تحریم ها بطور سریع برای توسعه روابط خود با ایران، راهی این کشور شدند ولی متاسفانه ما به علت شرایط خاص در کشور در این رابطه از دیگر کشورها عقب مانده ایم.

چیپراس ظرفیت های توسعه روابط مالی و تجاری ایران و یونان را بسیار گسترده عنوان نمود و گفت: برای مثال می توان به روابط گردشگری، کشتیرانی، ساختمان سازی، کشاورزی و مواد غذایی و دارویی اشاره نمود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران و یونان دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط مالی و تجاری خود هستند.

بهنام بهروز اضافه کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران آماده است که خدمات خود را در راستای هرچه بیشتر فعال شدن روابط بخش های خصوصی دو کشور در کنار بخش های دولتی، ارایه کند.

وی اعلام کرد: یونان دارای ظرفیت توسعه روابط مالی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها می باشد و با توجه به آشنایی خوبی که دو ملت از فرهنگ های یکدیگر دارند بایستی بخش خصوصی نیز بصورت فعالتری در این راستا گام بردارد.

بهروز گفت: روابط دو کشور در زمینه کشتیرانی، حمل و نقل دریایی و تولیدات صنعتی می تواند توسعه یابد و با توجه به توسعه سریع و خوب صنعتی و تولیدی کشورمان، یونان می تواند به عنوان پلی برای صادرات جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشوهای اروپایی نیز عمل کند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است بنابراین سرمایه گذاران یونانی می توانند با خیال راحت در چارچوب توسعه همکاریهای دو جانبه در کشورمان سرمایه گذاری نمایند.

همچنین در این مراسم، صاحبان صنایع و تولیدنمایندگان ایرانی و یونانی ظرفیت های موجود در توسعه روابط تجاری و مالی دو کشور را برشمرده و آنها را بسیار گسترده توصیف کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 978

به "توسعه روابط مالی با ایران اولویت دولت جدید یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط مالی با ایران اولویت دولت جدید یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید