تکذیب خبر صیدماهی با روش شوک الکتریکی

به گزارش مجله پیکوشو، سرپرست معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر صیدماهی با استفاده از شوک الکتریکی صحت ندارد.

تکذیب خبر صیدماهی با روش شوک الکتریکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدرضا دایمی بیان نمود: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر صیدماهی با استفاده از شوک الکتریکی در آب های جنوب استان سیستان و بلوچستان مربوط به کشور ایران نبوده و این شایعه به هیچ عنوان صحت نداشته و تکذیب می گردد، انتشار این شایعات در فضای مجازی فقط به منظور تخریب چهره سازمان شیلات و جوسازی علیه جامعه شریف صیادی استان است.

وی ادامه داد: صید با شوک الکتریکی در اصل تخلیه جریان برق در آب است که ابتدا یک منبع فراوری برق احتیاج دارد که باتری ماشین یا ژنراتورهای برق سبک، بنزینی و قابل حمل است و صیادان در قایق مستقر می نمایند، برق فراوریی وارد یک دستگاه که شامل سیم پیج و تعدادی خازن است می گردد و به صورت ذخیره شده آماده مصرف خواهد شد و سپس از طریق 2 رشته سیم به یک چوب بلند و حلقه فلزی و سیم هایی که الکترود به آن ها نصب شده در زیر تور نصب می شوند.

دایمی مطرح نمود: صیادان پس از آماده سازی دستگاه در یک نقطه خاص برق را وارد جریان آب می نمایند و کلیه آبزیان دچار برق گرفتگی شده و به روی آب می آیند و سپس به جمع آوری آن ها اقدام می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1087

به "تکذیب خبر صیدماهی با روش شوک الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب خبر صیدماهی با روش شوک الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید