تکمیل طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو تا سرانجام امسال اطلاع داد.

تکمیل طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 15 تیرماه 99 جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خداآفرین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فرماندار شهرستان برگزار گردید.

احمد حمزه زاده در این جلسه با بیان اینکه جهت گردشگری طبیعتی خداآفرین از مهم ترین ظرفیت های گردشگری استان است، ادامه داد: از مهم ترین سیاست گذاری های استان تقویت ظرفیت های این منطقه است که بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای معرفی جامع ظرفیت های این منطقه، محور شمال استان را به عنوان یکی از جهتهای تعریف شده برای اینفوتور فعالان تخصصی گردشگری برای دوران پساکرونا، انتخاب نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به لزوم استفاده از ظرفیت های عشایری در توسعه گردشگری منطقه تأکید کرد و گفت: سبک سفر و سلیقه گردشگران امروزی به سمت گردشگری طبیعی سوق پیدا نموده که در این راستا می توان با توسعه کمپ های گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی عشایری منطقه، زمینه لازم را برای جذب حداکثری گردشگران فراهم ساخت.

او در ادامه تهیه نقشه چشم اندازهای اکوتوریسم و ژئوتوریسم استان را از دیگر برنامه های این اداره کل طی امسال بیان کرد.

حمزه زاده در مورد چند پروژه بازسازیی این شهرستان گفت: تکمیل عمارت وینق در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است که در صورت مساعدت فرمانداری و جذب اعتبار لازم از محل اعتبارات متوازن، شاهد اتمام بازسازی این عمارت تاریخی تا انتها امسال خواهیم بود.

او اضافه نمود: در مورد بازسازی پل های خداآفرین تفاهم نامه ای با آب منطقه ای داشتیم که پیرو این تفاهم نامه تأمین اعتبار عملیات بازسازی بر عهده آب منطقه ای استان بود، در راستای تحقق این امر مکاتبه های جدیدی با دستگاه مربوطه انجام خواهد شد تا در آینده ای نزدیک شاهد شروع عملیات بازسازی پل های تاریخی خداآفرین باشیم.

حمزه زاده در مورد بازسازی برج تاریخی قارلوجه نیز، گفت: بازسازی این برج تاریخی نیز طی تفاهم نامه ای با منطقه آزاد ارس به صورت مشارکتی انجام خواهد شد که پس از تأمین اعتبار لازم، عملیات بازسازیی شروع خواهد شد.

او با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه خداآفرین، گفت: خوشبختانه شاهد مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری منطقه در قالب چند پروژه هستیم که در تلاشیم تا با تأمین تسهیلات لازم، گامی مؤثر در تسریع فرایند فعالیت و تکمیل آن ها برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت رویداد سازی مختص منطقه خداآفرین اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه تعریف رویداد مختص شهرستان ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، لذا تعریف جشنواره هایی مانند جشنواره انار و همچنین کوچ عشایر منطقه که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده، امری لازم است.

حمزه زاده در پایان ضمن بیان اینکه طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو در حال تکمیل و تعریف فاز نخست است، از فعال سازی مجدد پفراینده ثبت جهانی جنگل های ارسباران اطلاع داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1128

به "تکمیل طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل طرح جامع مطالعات گردشگری منطقه آینالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید