تور اروپا: مجذوب کننده ترین آبشارهای اروپا کدامند؟

به گزارش مجله پیکوشو، آبشارها بخشی جدایی ناپذیر از جاذبه های گردشگری بیشتر کشورهای دنیا محسوب می شوند. قاره اروپا تعداد زیادی آبشار کوچک و بزرگ دارد که زیبایی بعضی از آن ها هوش از سر شما می برد.

تور اروپا: مجذوب کننده ترین آبشارهای اروپا کدامند؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ده ها آبشار متنوع در جهان وجود دارد که هرکدام شایستگی های خود را دارند، در این میان اما قاره همواره سبز اروپا بعضی از متمایزترین و زیباترین آبشارهای جهان را درون خود جای داده است. آبشارهایی که هرکدام به خاطر ویژگی های خاصی منحصر به فرد جلوه می نمایند.

با این وجود، همه این آبشارها در یک مورد با هم اشتراک دارند: زیبایی. با اطمینان می توان گفت قاره اروپا به خاطر داشتن چنین آبشارهایی باید به خود ببالد.

10. کرکا، کرواسی

آبشار کرکا در واقع یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری کرواسی محسوب می شود. این آبشار از اجتماع حدود 20 آبشار کوچک تشکیل شده است که در کنار همدیگر چشم اندازهای بی نظیری را خلق نموده اند.

خوشبختانه شنا کردن در آب های این ناحیه آزاد است که تجربه آن خالی از لطف نیست. یکی دیگر از راه های هیجان انگیزی که می توانید از جاذبه های این ناحیه دیدن کنید، قایق سواری است که در نوع خود تجربه نو و منحصر به فردی به شمار می رود.

9. لانگ فوسن (Langfossen)، نروژ

وین فوسن بلندترین آبشار اروپا و ششمین آبشار مرتفع جهان در نروژ به شمار می رود، اما احتمالا آبشار بسیار زیبای لانگ فوسن تاثیرگذارترین آبشار این کشور باشد. برخلاف بسیاری از آبشارهای نروژ که درگیر فراوری انرژی برق شده اند، این آبشار هنوز مانند قدیم به نظر می رسد و آزادانه از روی صخره های سنگی پایین می ریزد.

عبور از پلی که روبروی این آبشار قرار گرفته است، یکی از برترین تجربه های ممکن در سفر به نروژ است. به خصوص اگر به عکاسی در نقاط بکر و زیبا علاقه مند هستید نباید فرصت دیدن این آبشار را از دست بدهید.

8. آبشار راین، سوئیس

اگرچه آبشار راین در مقایسه با دیگر آبشارهای این فهرست ارتفاع کمتری دارد، اما به همان نسبت هم از پهنای بیشتری برخوردار است. ابن آبشار بر روی رودخانه با عرض 152 متر گسترده شده است.

در طول تابستان که برف های نشسته روی قله کوه های اطراف، آب می شود، حجم بسیار زیادی آب از این آبشار عبور می نماید که چهره ای خشن به آن می بخشد. یکی از برترین نواحی برای دیدنی آبشار در روی قایق جایی است که قادر به دیدن قلعه های ورث و لائوفن هستید. بعلاوه چندین نقطه در دو طرف آبشار برای دیدنی اطراف و گرفتن عکس های ماندگار وجود دارد

7. آبشار ترم دی ساتنیا (Terme di Saturnia)، ایتالیا

این آبشار در نزدیکی روستایی به نام ساتنیا در ایتالیا قرار گرفته است. آبشار ترم دی ساتنیا با خاصیت زمین گرمایی دارای چندین حمام طبیعی آب گرم است که از دوران رومی ها تا به امروزه بسیار پرطرفدار هستند. در طول تاریخ هزاران نجیب زاده در این آب ها حمام نموده اند.

چندین آبشار کوچک در این ناحیه وجود دارد که برای دیدن و بهره بردن از بعضی از آن ها باید مقداری هزینه بپردازید. با این وجود بعضی از آن ها رایگان هستند و شما می توانید آزادانه از مزایای آن ها بهره ببرید. حمام کردن در این آبشار تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی است که در صورت سفر به این منطقه به شما توصیه می کنیم

6. گلیوفرافوس (Gljúfrafoss)، ایسلند

در زبان ایسلندی گلیوفرافوس به معنی دره عمیق با آبشار است. از آنجایی که آبشار زیبای گلیوفرافوس درون یک غار فرو می ریزد، چشم اندازی بسیار حیرت انگیز و مرموز در اطراف آن پدید آمده است. راه دسترسی به این آبشار به هیچ وجه آسان نیست.

برای این کار باید از میان یک شکاف باریک درن یک صخره عبور نموده و وارد غاری شوید که آبشار به درون آن فرو می ریزد. با این حال به شما اطمینان می دهیم تحمل سختی راستا کاملا ارزشش را دارد. دیدنی ریزش حجم زیادی از آب به درون یک غار که معین نیست از کجا سرچشمه می گیرد، تجربه ای به واقع دیدنی است که به هیچ وجه نباید از دست داد.

فقط مطمئن شوید کفش ضد آب و لباس مناسب به همراه داشته باشید

5. آبشار بیگار (Bigar Waterfall)، رومانی

آبشار بیگار اغلب در میان زیباترین و غیر معمول ترین آبشارهای جهان قرار می گیرد. ریزشگاه این آبشار در اطراف یک مخروط سنگی با پوشش خزه ای جمع شده است که به صدها جریان کوچک تر تقسیم می شود.

این ویژگی ظاهری بسیار خیره نماینده به آبشار بخشیده است. آبشار شگفت انگیز بیگار، در طبیعت محافظت شده کوه های آنینا قرار گرفته است. جریان های چشمه زیرزمینی از غاری در بالادست آبشار نشات می گیرند و سپس به درون رودخانه مینیس (Minis) می ریزند. برای دسترسی به این غار بهتر است کفش های مناسب و ضد آب بپوشید.

4. آبشار پلیوا (Pliva Waterfall)، بوسنی و هرزگویین

آبشار پلیوا، آبشاری 21 متری با چشم اندازی بسیار زیبا است که روستای Jajce در پس زمینه آن به چشم می خورد و تا تپه ای ادامه دارد، باعث شده است تا این جاذبه زیبای طبیعی در میان منحصر به فردترین آبشارهای اروپا قرار بگیرد.

به همه این ها، بناهای تاریخی روستا را اضافه کنید تا به زیبایی خیره نماینده این ناحیه بیشتر پی ببرید. در پایین دست رودخانه ای که در امتداد آبشار قرار گرفته است، می توانید آسیاب های آبی کوچکی را ببینید که به نوعی امضای این منطق به شمار می فرایند.

قدمت بسیاری از این کلبه های آسیاب دار به قرن نوزدهم میلادی در دوره امپراتوری اتریش-مجارستان باز می شود. این آسیاب ها امروزه دیگر کاربرد واقعی خود را از دست داده اند اما به زیبایی منظره ها این ناحیه می افزایند

3. پارک د سنت پونز (Parc de Saint-Pons)، فرانسه

آبشار پارک د سنت پونز در جنوب فرانسه واقع شده است و حدود یک ساعت از شهر مارسی فاصله دارد. راستا منتهی به این آبشار ناشناخته های زیادی دارد و حدود یک تا دو ساعت پیاده روی برای رسیدن به آن احتیاج است که کاملا ارزشش را دارد.

این راستا با ماشین حدود نیم ساعت به طول می انجامد. خود آبشار ظاهر زیبایی دارد، اما شاید آنچه این جذابیت را بیشتر می نماید، کلیسای قرن سیزدهمی فرقه سیسترسی با نام د سنت پونز باشد که از قرن پانزدهم متروکه شده، بدین معنی که این مکان تا به امروز دست نخورده به جای مانده است.

2. آبشار گولفوس، ایسلند

گولفوس یا آبشار طلایی، جاذبه ای ارزشمند در کشور ایسلند است که حتما باید از آن دیدن کنید. این آبشار از یخچال طبیعی لانگ یوکول (Lángjökull Glacier) سرچشمه می گیرد. نام گولفوس برگرفته از رنگ آب آبشار، هنگام درخشش نور خورشید در آن می آید که به رنگ طلایی است.

این آبشار مجموعه ای از سه آبشار است که هرکدام ارتفاعی قابل توجه دارد و در مجموع چشم اندازی بی نظیر را می سازند که در کمتر جایی از جهان نمونه مشابه دارد. اگرچه بحث زیادی سر قرار دادن یک نیروگاه برق آبی در راستا جریان آب آبشار مطرح است، اما خوشبختانه این اتفاق تا به امروز نیفتاده است.

بنابراین امروزه می توان آبشار گولفوس را در بکرترین حالت خود دیدن کرد. این آبشار یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی اروپا و جهان را رقم می زند.

1. آبشار گائوسادالر (Gásadalur)، جزایر فارو

جزایر فارو دارای تعدادی روستای کوچک است که در سراسر طبیعت بکر و رازآلود آن پراکنده شده و در مجموع به همراه کوه های واگار، با قرار گرفتن در پس زمینه آبشار مرتفع گائوسادالر، بعضی از زیباترین چشم اندازهای جهان را می آفرینند.

این آبشار از روی لبه صخره ای با شیب عمودی سقوط می نماید. جزایر فارو و آبشار زیبای گائوسادالر را برای یک بار هم که شده باید ببینید. دیدنی آسمان شب، در محیط اطراف آبشار و روستا همزمان با شنیدن صدای پرخروش ریزش آبشار ، که قدرت طبیعت را به رخ ما می کشد، تجربه ای حیرت انگیز است که هیچگاه از خاطرتان نخواهد رفت.

محیط زیبای این ناحیه برای بسیاری یادآور جهانی پر از شگفتی سرزمین میانه و اساطیر نورث خواهد بود.

منبع: کجارو / pandotrip
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2006

به "تور اروپا: مجذوب کننده ترین آبشارهای اروپا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: مجذوب کننده ترین آبشارهای اروپا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید