تور اروپا ارزان: 10 مقصد ماجراجویانه در اروپا

به گزارش مجله پیکوشو، 10 مقصد برای سفر ماجراجویانه به اروپا

قاره اروپا، دومین قاره کوچک دنیا است که به قاره یسبز مشهور است و این معروفیت، همانطور که از اسمش بر می آید، به خاطر محیط زیست طبیعی و خارق العاده این قاره است و اگر بگوییم که نصف بیشتر زیبایی های دنیا، در این قاره فیک جا جمع شده است، اغراق نکرده ایم. با توجه به این خصوصیات، مقاصد مختلفی در این قاره وجود دارد که برای افرادی که به ماجراجویی علاقه مندند، مناسب است. ما 10 راستا مناسب برای مقصد های مسافران ماجراجو در اروپا را برای شما معین کردیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این 10 مقصد را با هم مرور کنیم.

تور اروپا ارزان: 10 مقصد ماجراجویانه در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

1- اسب سواری، ترکیه

نام دیگری دشت های کشور ترکیه، سرزمین اسب ها زیبا است. چشم اندازهای زیبا و طبیعی که در هر نقطه پنهان آن ممکن است، گله های اسب های زیبا و وحشی زندگی نمایند، مقصدی پر از ماجراجویی و آدرنالین برای هر مسافری است. برای سفر به این مکان، سفرهای گروهی که معمولا 8 روز برای آن مناسب است. حتما مقاصد گردشگری برای روستاهای دور افتاده را در برنامه بازدید ماجراجویانه خود بگنجانید. برای سوارکاری، هر چقدر که اقامت می کنید، در روز بیشتر از نهایت 6 ساعت در روز وقت نگذارید زیرا برای زانوهای شما بیشتر از این مدا، مضر است. سوارکااران به صورت سنتی، هر شب یک گلیم بر روی زمین پهن نموده و به عنوان پایگاه، همه در آن جا جمع شده و شام می خورند. بعلاوه این دشت ها برای اقامت، دارای هتل و اقامتگاه هستند.

2- راهپیمایی طولانی، بالکان

سفر به بالکان و تجربه حضور در ویا دیناریکا(Via Dinarica)، برای هر ماجراجویی، حکم تجربه ای جالب را دارد. این مرکز، 2 سال پیش راه اندازی شد و در آن می توان پیاده روی و دوچرخه سواری در یک جهت بسیار طولانی و البته خاص، انجام داد. جهت ویا دیناریکا، از آلپ دینار اسلوونی در شمال مقدونیه شروه می گردد و جهتش از بوسنی و هرزگوین، کرواسی، صربستان، مونته نگرو و آلبانی، می گذرد. برای انتخاب جهتتان، 3 ایده مناسب وجود دارد؛ اگر قصدتان دوچرخه سواری است از از کوه ها یا جهت های سخت است، از مکان هایی که با دنباله سفیدو دنباله سبز تعیین شده اند، جهتتان را انتخاب کنید. و اگر قصد پیاده روی آسان با چشم انداز ها طبیعی و زیبا را دارید از جهت هایی که با دنباله آبی بهره ببرید.

3- ماجراجویی در دنیای حیات وحش، اسپانیا

یکی از گونه های گربه سانان در حال انقراض دنیا که تماشاش برای هر دوستدار حیات وحشی می تواند مجذوب کننده و به یاد ماندنمی باشد، گربه سیاهگوش اسپانیایی است. این گربه در جزیره ایبیان زندگی می نماید که در حال حاضر، نیمی از این جزیره در جهت، بزرگراه است. امروزه این گربه عجیب و کمیاب تنها در دو نقطه دنیا، یافت می گردد، پارک ملی دونانا در سواحل جنوبی اسپانیا و در پارک ملی آندوخار(Andújar) در آندلوس. برنامه های بسیار زیادی می توان در جهت بازدید از این گربه داشت ،حتی می توان از دو مقصد، رد خلال یک جهت استفاده کرد. ما در خبرنگاران به شما توصیه می کنیم که حتما در برنامه سفر خود به اسپانیا، حتما بازدید از این دو مکان را برای تماشا این حیوان کمیاب و وحشی و البته حیوانات دیگری مثل؛ گوسفند وحشی موفلون و عقاب امپراتوری را، بگنجانید.

4- دوچرخه سواری، رومانی

کشور رومانی در بیشتر نقاط خود، جاذبه های طبیعی خود مثل، جنگل های باستانی ،کوه های بلند و روستاهای قدیمی خود را برای قرن ها پیش است، به صورت محافظت شده نگه داشته است. ترانسیلوانیا، یکی از آخرین بیابان های بزرگ اروپا است که تاریخ و فرهنگ مجذوب کنندهی را در خود جای داده و ازآن محافظت می نماید. در سفر به رومانی، اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید، حتما به به ترانسیلوانیا سر بزنید از خدمات گردشگری آن جا، به خصوص دوچرخه سواری در این منطقه را حتما تجربه کنید. البته در جهت شما می توانید از خانه های محلی و مکان های باستانی که اجازه ورود به آن ها داده شده است، بازدید کنید. باید بگوییم که جهت شما از میان چوپانان محلی و گله در حال چرای آنان و تپه های سبز و دیگر مکان های باستانی این منطقه می گذرد.

5- قایقرانی، استونی

ساحل بالتیک استونی، یک ساحل بکر و وحشی است و اقدامات بشری نتوانسته است که در این ساحل تغییرات زیادی ایجاد کند. یکی از این اقدامات بشری، استفاده از جزیره این ساحل برای آزمایسات نظامی شوروی سابق، بوده است. به هر حال، بازمانده هایی که از این حضور نظامی در این ساحل به جای مانده است، چند خانه متروکه است که در حال حاضر، تبدیل به لانه و جایگاه پرندگان شده است. موسسات توریستی واقع در این منطقه، چندین سفر ماجراجویانه با قایق های تفریحی را ارئه می دهند. غواصی و بازدید از جزایر اطراف این ساحل مثل جزیره پرانگلی و جزیره کلگا، از دیگر گزینه های این سفر ماجراجویانه است.

6- پیاده روی در کوهستان، اسلواکی

جهتهای بی شماری برای پیاده روی و ماجراجویی در اروپا برای مسافران ماجراجو، وجود دارد اما یکی از پرهیجان ترین جهتهای که می توان به آن اشاره نمود، بین امتداد مرز لهستان و اسلواکی است که حتی می تواند جایگزینی مقرون به صرفه قیمت رای جایگزینی رشته کوه های آلپ در سوئیس باشد. چشم انداز هایی از قله های سنگی، دره های سرسبز، دریاچه های درخشان، تنها گوشه ای از چشم انداز ها این کوهستان است. البته این نکته نباید فراموش گردد که ،انتخاب این جهت، پاهای شما را به چالش می کشد و شما را به جهتی بسیار طولانی اما حقیقتا زیبا، اما با جهتی طولانی و کوهستانی می برد. ما در خبرنگاران به شما حنما توصیه می کنیم که اگر این جهت را به عنوان مقصد سفر ماجراجویانه خویش انتخاب کردید، حتما پاهای خود را آماده کنید و تجهیزات کافی با خود به همراه داشته باشید.

7- دره نوردی، جزیره کورسیا

جزیره زیبای کورسیا، در فرانسه واقع شده است و برای خیلی از کسانی که خواستار تعطیلاتی لوکس در جزایر کشور فرانسه هستند، مقصدی ایده آل محسوب می گردد. اما این جزیره فقط برای افراد پولدار و خواستار تجملات لوکس مناسب نیست، بلکه برای افراد ماجراجویی که علاقه مند به سفر های با اکتشافات طبیعی هستند بسیار مناسب است. دره های پیاده روی سخت و البته جالب توجه، از ویژگی هایی است که این جزیره را مناسب یک مقصد ماجراجویانه نموده است. گشت و گذار در و پیاده روی دز میان صخره ها و پریدن به رودخانه و پرش از ارتفاع، از جمله جاذبه های گردشگری است که دراین منطقه ایجاد شده است.

8- غواصی و پیاده روی، ایسلند

کشور ایسلند با داشتن آتشفشان های نیمه فعال، چشمه های آب گرم و یخچال های طبیعی، مقصدی تمام عیار برای یک مسافر ماجراجو است و هر چه را که از یک مکان برای فوران آدرنالین می خواهد را می تواند در این مکان داشته باشد. عکاسی بیثن دریاچه های ایجاد شده بین صفحه اوراسیا و آمریکای شمالی، تجربه ای از غواصی است که شاید در دریاهای دیگرنتوانید همچون آن جا، تجربه غواصی را داشته باشید. پشت سر گذاشتن زمین و ورود به دنیای قلمروی آب ها، یکی دیگر از گزینه های شما برای ماجراجویی دراین منطقه است.

9- سفر جاده ای، نروژ

جاده های نروژ از بین کوه ها، روستاهای دور افتاده و راه های ساحلی می گذرد و جدای این ها، کلیات ویژگی های طبیعت نروژ، شاید اصلی ترین علت برای انتخاب این کشور برای مقصد یک سفر ماجراجویانه باشد. در فصل تابستان ،مردم می توانند در مکان های مناسبچادر بزنند و کمپ برپا نمایند که شاید یکی از تماشای های رانندگی در جاده های نروژ باشد. یکی دیگر از جاذبه های تماشای سفر جاده ای در نروژ، جاده است که از شمال برگن، در جوار اقیانوس اطلس قرار گرفته است و شما با این نما در جاده روبرو می شوید. در جهت شما، طولانی ترین تونل جاده ای دنیا به نام ترولستیگن، قرار گرفته است.

10- یخ نوردی، سوئیس

یخ نوردی در رشته کوه های آلپ، برای کسانی که ارتباط خوبی با سرما دارند، می تواند یکی از مقاصد ماجراجویی در اروپا برای هر گردشگری باشد. خوابیدن در کلبه های محلی، دوچرخه سواری و مقابله با ناشناخته های راه، از مجذوب کنندهیت های این جهت است.

منبع:theguardian.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور اروپا ارزان: 10 مقصد ماجراجویانه در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: 10 مقصد ماجراجویانه در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید