خبرنگاران بازگشایی حرم مطهر رضوی نیازمند آمادگی همه نهادهای مرتبط است

به گزارش مجله پیکوشو، مشهد- خبرنگاران- رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر رضوی باید تمامی سازمان های مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند.

خبرنگاران بازگشایی حرم مطهر رضوی نیازمند آمادگی همه نهادهای مرتبط است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمد مهدی گویا در حاشیه بازدید از فرایند درمان مبتلایان به کرونا در مشهد گزارش داد: در شرایط کنونی زمان بازگشایی مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید آمادگی های لازم در این زمینه ایجاد شود و این آمادگی تنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کافی نیست.

وی افزود: سازماندهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بیماران مبتلا به کرونا در کشور کم نظیر است بطوریکه خدمات رسانی به بیماران به شکل مناسب در این دانشگاه در حال اجراست.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سازماندهی مناسب میان حوزه های بهداشت، درمان و آموزش و اجرای برنامه سطح بندی بیماران مبتلا به کرونا ادامه داد: در این برنامه تلاش شده است بیماران در سطوح مختلف خدمات را دریافت و کمتر در مراکز درمانی بستری شوند.

دکتر گویا گفت: بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطوح یک و 2 خدمات معاینه، تشخیصی و دارو درمانی دریافت می کنند و به شکل مناسبی بیماران و خانواده آنها کنترل و تحت مراقبت بهداشتی قرار می گیرند و این امر موجب شده است بار سنگینی از روی دوش بیمارستان های خط مقدم مبارزه با کرونا برداشته شود.

وی با اشاره به نحوه پاسخگویی به بیماران در آزمایشگاه های مرتبط با کرونا در خراسان رضوی افزود: مراکز سرپایی به خوبی ساماندهی شده و نمونه های بیماران در این مراکز دریافت و به آزمایشگاه ارسال می شود.

وی ادامه داد: نتایج آزمایش بیماران نیز طی 24 ساعت آماده و در صورت نیاز به دارو درمانی یا هر خدمت دیگر، اقدامات لازم برای بیمار انجام می شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت امروز به اتفاق دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان این وزارتخانه از مرکز خدمات جامع سلامت سیدی و بیمارستان های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در مشهد بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 983

به "خبرنگاران بازگشایی حرم مطهر رضوی نیازمند آمادگی همه نهادهای مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی حرم مطهر رضوی نیازمند آمادگی همه نهادهای مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید