خبرنگاران تب سنجی 6 هزار و 532 مسافر در فرودگاه بجنورد

به گزارش مجله پیکوشو، بجنورد- خبرنگاران- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: گروه دانشگاه علوم پزشکی استان مستقر در فرودگاه بجنورد از هشتم اسفندماه پارسال تا به امروز 6 هزار و 532 تن از مسافران را تب سنجی نموده اند.

خبرنگاران تب سنجی 6 هزار و 532 مسافر در فرودگاه بجنورد

محمدابراهیم قدمگاهی روز شنبه گفت: این تعداد مسافر با 72 پرواز وارد و یا از استان خارج شده اند.

وی گفت: این فرودگاه در تاریخ هشتم اسفند ماه پارسال به تب سنج برای پیشگیری از کرونا تجهیز شد و به همین منظور از این دستگاه برای سنجش تب مسافران ورودی و خروجی استفاده می گردد که علاوه بر مسافران شرایط کارکنان و نیروهای انتظامی مستقر در فرودگاه نیز تب سنجی می شوند.

وی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و 355 نفر از کارکنان فرودگاه نیز مورد معاینه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه عملیات ضدعفونی و پاکسازی ویروس در فرودگاه طبق آخرین پروتکل های روز جهان انجام می گردد گفت: بعد از شیوع کرونا در راستای مقابله با این ویروس به اقدامات مستمر ضدعفونی بخش هایی همچون ترمینال، ساختمان اداری، ساختمان تکنیکال بلاک، تجهیزات موجود در ترمینال، ضدعفونی هواپیما و تجهیزات مستقر در اپرون توسط شرکت هندلینگ کننده و تامین ماسک، دستکش، مایع، ژل ضدعفونی برای تمام کارکنان، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر انجام شد.

قدمگاهی گفت: تب سنجی روزانه کارکنان فرودگاه و یگان های مستقر، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی در محیط ترمینال، اداری با نصب بنر و استکیرهای مخصوص و برچسپ های راهنما و اطلاع رسانی های مکرر در مورد پیشگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا طبق پروتکل ها و اعلام آنها به وسیله پیامک، اتوماسیون اداری و اطلاعات پرواز از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: همچنین بارهای این مسافران به وزن 44 هزار و 698 کیلوگرم بوده که توسط نیروهای آموزش دیده و طبق آخرین پروتکل های بهداشتی مورد ضدعفونی و پاکسازی ویروس قرار گرفته است.

پارسال 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن 120 درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته به وسیله پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می دهد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1167

به "خبرنگاران تب سنجی 6 هزار و 532 مسافر در فرودگاه بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تب سنجی 6 هزار و 532 مسافر در فرودگاه بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید