خبرنگاران خیران بوشهری 13 هزار جلد کتاب اهدا کردند

به گزارش مجله پیکوشو، بوشهر-خبرنگاران- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری 13 هزار جلد کتاب از سوی خیران، شرکت ها و موسسه ها به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شده است.

خبرنگاران خیران بوشهری 13 هزار جلد کتاب اهدا کردند

سید علی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان نمود: در حال حاضر 935 هزار و 803 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد در حالی که به طور استاندارد باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب فراهم باشد.

وی اضافه نمود: کتابخانه های عمومی استان بوشهر ظرفیت این حجم کتاب را دارند اما اکنون برای هر 100 بوشهری 80 کتاب در مخازن وجود دارد.

هاشمی افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از مولفه های ایجاد امنیت، تقویت هنجارها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: خیران و شرکت ها و موسسات با یاری به تامین منابع کتابخانه توجه بیشتری نشان دهند.

وی اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال جاری 10 هزار و 500 جلد کتاب از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه های بوشهر اختصاص یافته است و 100 نسخه نیز با منابع اقتصادی استان خریداری شده است که ارزش آن به 22 میلیون تومان می رسد.

وی اضافه نمود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور ماهانه بسته به درجه کتابخانه بین 50 تا 250 جلد کتاب به هر کتابخانه ارسال می نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان با ظرفیت 60 هزار جلد کتاب، در حال حاضر 13 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است.

هاشمی اضافه نمود: در زمان حاضر 65 کتابخانه عمومی دراین استان فعال است که از این تعداد 43 کتابخانه در شهرها و 22 کتابخانه در روستاها واقع شده است و 32 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1284

به "خبرنگاران خیران بوشهری 13 هزار جلد کتاب اهدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران بوشهری 13 هزار جلد کتاب اهدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید