خبرنگاران 18 طرح مرمتی میراث در آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است

به گزارش مجله پیکوشو، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد 18 طرح مرمتی آماده بهره برداری شده و در هفته میراث فرهنگی افتتاح می شوند.

خبرنگاران 18 طرح مرمتی میراث در آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: تمامی طرحها در حوزه بازسازیی ابنیه های تاریخی تا خاتمه اردیبهشت ماه جاری به بهره برداری می رسند که به طور مستقیم برای یکهزار و 215 نفر اشتغال ایجاد می نماید.

وی گفت: از میان طرح های بازسازیی آماده بهره برداری، سه طرح به بازسازی و ساماندهی مسجد کبود، پل پنج چشمه و کبوترخانه دده خان بناب، پنج طرح متعلق به بازسازی و ساماندهی زیرزمین موزه آذربایجان، خانه سلطان القرائی، جداره اکرامی و سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی و مسجد انگجی تبریز، 2 طرح بازسازیی مسجد گوراوان و امام زاده قاسم شهرستان عجب شیر و 2 طرح متعلق به بازسازی برج آس و امامزاده شهرستان کلیبر تعلق دارد.

حمزه زاده ادامه داد: سه طرح بازسازیی پیر خموش، محوطه مسجد جامع و مسجد تاریخی بازار مرند، مسجد جمال آباد سراب، مسجد جامع کوزه کنان شبستر و گنبد الله الله ورزقان نیز در همین مدت تکمیل و آماده بهره برداری می گردد.

وی با بیان اینکه بازسازی و بازسازی ابنیه های تاریخی آذربایجان شرقی طی سال های اخیر به طور مستمر در حال اجرا بوده است، فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها را فرصتی برای اتمام بخشی از این پروژه ها دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این مرحله از بازسازی و ساماندهی ابنیه های تاریخی با 17 میلیارد و 294 میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

29 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در تقویم ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 990

به "خبرنگاران 18 طرح مرمتی میراث در آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18 طرح مرمتی میراث در آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید