اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

به گزارش مجله پیکوشو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد صورت گرفت.

اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور برای محور گردشگری پاسارگاد 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، یادآور شد: مجموعه پاسارگاد به عنوان یک میراث جهانی ارزشمند دارای ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم. مجموعه میراث جهانی پاسارگاد بواسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می درخشد.

وی بیان نمود: امیدواریم با سرانجام یافتن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

واحدی افزود: در سالی که گذشت مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای زیرساخت های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و ساماندهی زیرساخت های موجود هم زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنیم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.

عزت الله ضرغامی در جریان سفر به استان فارس و دیدار از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد گفت که 20 میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص پیدا می کند که بیشتر این اعتبارات صرف زیرساخت ها، بازسازی و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، خواهد شد.

ضرغامی همچنین گفت: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده، آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

پاسارگاد مجموعه ای از سازه های بجا مانده از دوران هخامنشیان است که آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، کاخ بارعام، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی در آن واقع شده و تیر 1383 به عنوان پنجمین اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1906

به "اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید