تخصیص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

به گزارش مجله پیکوشو، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تخصیص اعتبارات ویژه در نظر گرفته شده برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، خبر داد.

تخصیص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

میراث آریا: جواد واحدی امروز 7 آبان ماه 1400 با اشاره اینکه در سفر ریاست جمهوری برای محور گردشگری پاسارگاد به تخت جمشید و نقش رستم 200میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، گفت: مجموعه پاسارگاد به عنوان یک میراث جهانی ارزشمند دارای ظرفیت های گردشگری بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم.

او اظهار داشت: مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می درخشد.

واحدی ابراز کرد: امیدواریم با سرانجام یافتن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

واحدی اضافه کرد: همچنین در سالی که گذشت مبلغ 6میلیارد و 500میلیون ریال بابت زیرساخت های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یکمیلیارد و 500میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت: باید با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و ساماندهی زیرساخت های موجود هم زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنیم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1909

به "تخصیص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید