خبرنگاران 2 گردشگر خارجی در پارک ملی دز دستگیر شدند

به گزارش مجله پیکوشو، دزفول- خبرنگاران-رئیس اداره محیط زیست پارک ملی دز گفت: 2 نفر از اتباع خارجی که در پارک ملی دز در استان خوزستان اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند دستگیر شدند.

خبرنگاران 2 گردشگر خارجی در پارک ملی دز دستگیر شدند

رضا قپانچی پور روز جمعه در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: در پی گزارش تلفنی دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور عده ای شکارچی ناشناس در منطقه ، ماموران یگان حفاظت این اداره با حضور در محل و اقدامی غافلگیرانه پیروز به دستگیری 2 نفر از اتباع خارجی که اقدام به صید و شکار غیر مجاز کرده بودند شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی پرنده بلدرچین و ادوات صید این گونه از متخلفان کشف و ضبط شد گفت: افراد مذکور به منظور سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف اجرا شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: هرگونه صید ،شکار و زنده گیری حیوانات ، پرندگان و سایر موجودات در محیط زیست بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

قپانچی پور اضافه کرد: پرنده های وحشی کشف شده از متخلفان در منطقه تحت حفاظت پارک ملی دز رهاسازی شدند.

رییس اداره محیط زیست پارک ملی دز همچنین از شناسایی عامل شکار پرندگان حفاظت شده خبر داد و گفت: در پی رصد و کنترل فضای مجازی، ماموران یگان حفاظت پارک ملی دز پیروز به شناسایی عامل شکار غیر قانونی 2 قطعه پرنده حمایت شده دراج شدند که به منظور رسیدگی به تخلف اجرا شده متخلف مذکور به دستگاه قضایی معرفی شد.

قپانچی پور اضافه کرد: فضای مجازی باوجود فواید فراوان، برخی مواقع محلی برای جولان سود جویان و ناقضان قوانین است که با اعمال ضد فرهنگی خود موجب ترویج و انتشار بی قانونی در جامعه

می شود.

پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است.

این پارک در طول 150 کیلومتر از راستا رودخانه دز در استان خوزستان امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرراستای جهان نام برده می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران 2 گردشگر خارجی در پارک ملی دز دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 گردشگر خارجی در پارک ملی دز دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید