خوش گذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران

به گزارش مجله پیکوشو، اگر در پی جایی برای لذت بردن از منظره ها طبیعت هستید یا علاقه زیادی به تماشا شکوفه و درختان سربه فلک کشیده دارید، برای رفتن به آهار شک نکنید.

خوش گذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران

یکی از گزینه هایی که مرکز نشینان می توانند برای یک طبیعت گردی یک روزه روی آن حساب باز نمایند، سفر به روستای آهار است؛ جایی در منطقه رودبار قصران که یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها تهران محسوب می شود. با نگاهی به عکس های روستای آهار وسوسه می شوید تا بیشتر این مقصد زیبا را بشناسید و از ویژگی هایش بدانید. با خبرنگاران همراه باشید تا روستاهای آهار و شکراب را بهتر بشناسید.

آشنایی با روستاهای آهار و شکراب

آهار نام یکی از بزرگ ترین روستاهای منطقه رودبار قصران از توابع شمیرانات تهران است که طبیعتی فوق العاده و هوایی پاک و مطبوع دارد. خروش رودخانه ها، صلابت کوه ها، چشمه ها، علفزارها و غیره همه و همه از زیبایی هایی هستند که می توانند آهار را به برترین مقصد برای یک گردش به یادماندنی تبدیل کند.

پیاده روی از آهار به شکراب

می توانید با پای پیاده از آهار به سمت شکراب حرکت کنید و با عبور از کوچه باغ های تماشایی لذت گشت و گذارتان را دو چندان کنید. در سراسر جهت، باغ های گیلاس و آلبالو را می بینید، از کنار رودخانه می گذرید و حال و هوایی متفاوت را تجربه می کنید. آهار به شکراب یکی از جهتهای مجذوب کننده و تماشای برای پیاده روی است و منظره کوه های مرتفع اطراف، درختان و راه هموار و خاکی از دلایلی هستند که باعث می شوند گردشگران حدود 2 ساعت پیاده روی را به جان بخرند و از لحظات خود لذت ببرند.

تماشای های شکراب

امامزاده طاهر و زاهد

در میان باغ های شکرآب، مقبره دو تن از بزرگان به نام های طاهر و زاهد قرار گرفته است که قدمت بنای آن به دوران قاجار بازمی شود و محل مناسبی برای استراحت کوهنوردان و گردشگران است. این امامزاده دارای سرویس بهداشتی، مغازه برای خرید خوراکی و امکانات اولیه است و می توان در آنجا اقامتی کوتاه مدت داشت.

آبشار شکراب

اگر جهت را بعد از امامزاده ادامه دهید به یک دوراهی می رسید. جهت سمت راست به آبشار پرآبی می رسد و جهت سمت چپ راهی برای صعود به قله توچال است. پس از ورود به راه سمت راست و حدود 10 دقیقه پیاده روی آبشار زیبایی را خواهید دید که در دره ای سرسبز و زیبا قرار گرفته است.

روستای ده تنگه

در شمال غربی آهار، دهی به نام ده تنگه قرار گرفته است که طبیعت فوق العاده و منظره ها دلنشین آن گردشگران را مجذوب خود می نماید. ده تنگه یک ناحیه غیر مسکونی است اما اهالی و باغدارهای روستای آهار به صورت موقتی و فصلی به جهت کشاورزی از زمین های آن استفاده می نمایند.

آتشگاه قصران

آتشگاه قصران بنایی باقیمانده از دوره پیش از اسلام است که در منطقه رودبار قصران قرار گرفته است و مرکز دینی و آیینی زرتشتیان این محل در پیش و پس از اسلام بوده است. اگر به تماشای های تهران علاقه دارید، آبشار یخی خور را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2114

به "خوش گذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش گذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید