دانشگاه پیغام نور در تمامی زمینه ها از پتانسیل کشور استفاده می نماید

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: توانسته ایم در تمامی زمینه ها به خصوص تربیت بدنی و ورزش از پتانسیل های کشور استفاده کنیم.

دانشگاه پیغام نور در تمامی زمینه ها از پتانسیل کشور استفاده می نماید

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره ورزش های دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه پیغام نور به دلیل گستردگی در تمامی زمینه ها مانند: تربیت بدنی و ورزش توانسته از همه پتانسیل های کشور استفاده کند.

او اضافه کرد: دانشگاه پیغام نور به اسم یکی از زیرنظام های آموزش عالی کشور، ورزش عمومی و همگانی را در تمامی واحد ها و مراکز خود در سراسر کشور ارتقا می دهد.

زمانی توضیح داد: ارتقای ورزش های قهرمانی را در دستور کار قرار داریم و لازم به ذکر است توفیقات بسیار خوبی را در سطح استان ها و ملی و بین المللی کسب نموده ایم، به اسم مثال آخرین رویداد کسب مدال نقره از سوی یکی از دانشجویان شهرستانی دانشگاه پیغام نور در المپیک 2020 بود که بسیار مایه افتخار است.

لازم به ذکر است که ورزش از صندلی مهمی در سطح بین الملل برخوردار است و به اسم عنصری که موجب ایجاد انگیزه، نشاط و سلامتی می گردد، همیشه مورد توجه بوده است.

ورزش دانشگاهی در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است و امروزه صندلی خود را به درستی پیدا نموده است، نقطه قوت در ورزش دانشگاهی توجه جدی به ورزش بانوان است به طوری که سهم بانوان و آقایان در 6 رشته یونیورسیاد دانشجویی یکسان است.

یونیورسیاد دانشجویی هر دو سال یکبار برگزار می گردد و بعد از بازی های المپیک معتبرترین ورزش به تعداد می رود.

ورزش صندلی ویژه ای در مناسبات و حیات اجتماعی، فرهنگی و حتی مالی و سیاسی جوامع انسانی دارد. ورزش به دلیل سهم و نقشی که در مناسبات اجتماعی دارد، مشخص کننده بسیار مهمی برای هویت بخشی و فرایند نقش آفرینی جامعه بشری است؛ نقش آفرینی مکاتبه ای برای کسب هویت.

این نقش آفرینی در یک مجموعه و جمع فرهیخته طبیعتاً اثرگذاری زیادی را در دانشگاه و محیط پیرامون خود می گذارد.

ورزش در فضا علمی و دانشگاهی به ویژه در سطح بین الملل صندلی خاصی دارد؛ وقتی صحبت از دیپلماسی در عرصه های مختلف علمی، بین المللی و سیاسی می گردد، در می یابیم که ورزش نقش بسیار کلیدی دارد.

ورزش از گذشته های تاریخی نقش زیادی را در جوامع بشری داشته است. آموزه های برآمده از فرهنگ دینی و فرهنگ ملی ما گواه بر اهتمام به ورزش می دهند، چرا که شرط کلیدی برای سلامتی، شور و نشاط و رونق بخشی به اجتماعات مختلف همان ورزش است، بنابراین هرچه جوامع در راستا توسعه و پیشرفت باشند، توجه آن ها به عنصر ورزش بیشتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1834

به "دانشگاه پیغام نور در تمامی زمینه ها از پتانسیل کشور استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور در تمامی زمینه ها از پتانسیل کشور استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید