ده اولویت طرح های فناورانه تامین آب معین شد

به گزارش مجله پیکوشو، ده اولویت طرح های فناورانه تامین آب به منظور برطرف مسائل حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی مشخص شد.

ده اولویت طرح های فناورانه تامین آب معین شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان تجاری سازی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال ، میزان پوشش نتایج توسعه فناوری در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و وجود ظرفیت های مورد احتیاج برای توسعه فناوری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته از جمله اولیت های مطرح شده برای طرح های فناورانه تامین آب است.

از دیگر محورهایی که در برطرف مسائل حوزه آب برای تامین آب سالم تعریف شده زمان بر بودن توسعه فناوری ، امکان جلب مشارکت اقتصادی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی ، سطح اثر بخشی توسعه فناوری در ارتقاء بهره وری و میزان سرمایه گذاری مورد احتیاج است.

همچنین عناوینی چون پوشش منافع اجتماعی توسعه فناوری ، وجود الزامات و سیاست های حمایتی در اسناد بالا دستی و امکان دسترسی به آمار و اطلاعات پایه نیز در اولویت های طرح های فناورانه حوزه آب تعریف شده است.

این 10 اولویت پس از طرح پیشنهادات دریافتی از اعضاء در مورد شاخص های اولویت بندی و بحث و آنالیز این محورها مورد تایید اعضای کارگروه آب نهاده شد.

در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی پرهمت دبیر کارگروه آب این ستاد نیز به توضیح مختصری از اهمیت مشخص شاخص ها برای اولویت بندی محورهای طرح های فناورانه تأمین آب و همچنین اولویت بندی راهبردها و اقدامات ملی سند راهبردی توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست پرداخت که درادامه جلسه اعضای کارگروه به آنالیز اولویت بندی راهبرد ها و اقدامات ملی سند راهبردی توسعه این فناوری های نیز پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 217

به "ده اولویت طرح های فناورانه تامین آب معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده اولویت طرح های فناورانه تامین آب معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید