نقش آفرینی اکوسیستم استارتاپی در حوزه های اولویت دار کشور

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی الیاسی در نشست فرصت های نوین کسب وکار در زیست بوم استارتاپی ایران گفت: فعالین اکوسیستم استارتاپی و نیروی عمدتاً جوان، با روحیه کارآفرینی در کشور اقدامات بزرگی در کشور صورت داده اند که نتایج آن در کشور ملموس است. در حال حاضر این اکوسیستم جوان و در حال رشد و نمو، به مرحله دیگری از رشد و تعالی رسیده است که می توان آن را مرحله دوم رشد اکوسیستم استارت آپی و تمرکز آن بر مسائل، مسائل و اولویت های موجود در کشور دانست.

نقش آفرینی اکوسیستم استارتاپی در حوزه های اولویت دار کشور

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی اعلام کرد: کارآفرینی دانش بنیان و نوآوری در کشور ما شاید بیشتر از دو دهه ریشه دارد. چرخه اول این عرصه در پارک های فناوری و مراکز رشد شروع شد. در این راستا کوشش شد تا شرکت هایی حول مراکز علمی و دانشگاه ها شکل بگیرند. اقدامی که شاید با دو دهه تفاوت، دنیا نیز همین مسیر را پیش ازاین طی نموده بود.

الیاسی ادامه داد: چرخه دوم که از نظر ما چرخه مهم تر و کامل تری است، با شکل گیری جریان استارتاپی شروع شد و نزدیک به حدود 6 سال سابقه دارد. می توان گفت نقطه قوت این عرصه نیز اکوسیستمی است که بازیگران گذشته نیز در آن حل گردیده و یا نقش-آفرینی می نمایند. این عرصه روح هیجانی، پرشتاب و همراه با رفتارهای جدید از نظر آداب شکل گیری شرکت، جذب سرمایه و غیره را در خود دارد.

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی نقطه عطف دوره جدید فعالیت استارتاپی کشور را مسئله محور بودن آن دانست و گفت: جامعه استارتاپی ایران امروز خود را به عنوان یک عنصر مؤثر با قابلیت تبدیل مسائل مزمن کشور به فرصتی برای اشتغال جوانان تحصیل نموده و خلق ثروت ثابت نموده است و باید با استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی و نهادهای موجود در کشور، بستر را برای نقش آفرینی اکوسیستم استارت آپی در حل مسائل موجود فراهم سازیم.

وی ادامه داد: این اکوسیستم به خوبی می تواند در فضای حمایت نماینده که هر یک از اجزای آن نقش صحیح و غیر مداخله گر ایفا نمایند، رشد و نقش آفرینی کند.

الیاسی اعلام کرد: با آنالیز و مقایسه نقش و حوزه های فعالیت اکوسیستم استارت آپی در ایران و نقشی که این اکوسیستم در کشورهای مختلف دنیا ایفا می نماید، به این نتیجه رسیدیم که باید اکوسیستم استارتاپی را از حوزه فعالیت ها و نقش آن در اکوسیستم کسب و کار آن، متنوع و مترمز بر مسائل کنیم.

وی گفت: کوشش داریم این پیغام را به تمام فعالین عرصه اکوسیستم از جمله فعالان عرصه نوآوری، فعالین شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری، صندوق های خطرپذیر و دیگر مراکز برسانیم. نشست امروز نیز بهانه ای برای شتاب این جریان است و این گفتمان سازی و هم اندیشی ها، ادامه خواهد داشت. چرا که در جامعه ما، مسائل و ناکارآمدی هایی به چشم می خورد که این موارد فرصت حل مسئله و ایجاد کسب وکار را برای اکوسیستم استارت آپی فراهم می سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 54

به "نقش آفرینی اکوسیستم استارتاپی در حوزه های اولویت دار کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی اکوسیستم استارتاپی در حوزه های اولویت دار کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید