دولت جدید تونس امروز تشکیل می شود

به گزارش مجله پیکوشو، نخست وزیر جدید تونس امروز نام وزیران دولت این کشور را اعلام خواهد کرد

دولت جدید تونس امروز تشکیل می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه العربی الجدید، الیاس الفخفاخ که مامور تشکیل دولت جدید تونس است، پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور گفت: نام وزیران دولت جدید تونس عصر شنبه (امروز) اعلام خواهد شد و در این مدت با احزاب و گروه های سیاسی کشور در خصوص برخی مسائل مربوط به تشکیل دولت مشورت می شود.

این مشورت به دلیل موضع گیری جدید برخی از احزاب سیاسی به ویژه حزب اسلامگرای النهضه است. النهضه اعلام کرده که با چینش ساختار دولت الفخفاخ موافق نیست و از این دولت حمایت نمی کند. این حزب اسلامگرا که بیشترین کرسی را در مجلس تونس دارد، خواستار مشورت بیشتر قبل از اعلام تشکیل دولت الفخفاخ شده است.

عضو شورای مرکزی رهبری النهضه گفت: این حزب به دولت جدید تونس رای اعتماد نخواهد داد. پست های وزارتی که الفخفاخ برای النهضه در دولت در نظر گرفته است، جوابگوی توازن سیاسی در مجلس نیست. شایسته است الفخفاخ پیش از تسلیم نام وزیران کابینه اش به رئیس جمهور مطمئن شود که این دولت ازمجلس رای اعتماد خواهد گرفت.

عبدالکریم الهارونی با بیان اینکه النهضه از دولت وحدت ملی حمایت می کند، گفت: نباید هیچ حزب و یا گروه سیاسی از دولت دور بماند و دولت باید از تمام احزاب و گروه های سیاسی موجود در مجلس تشکیل شود، بنابراین از الفخفاخ می خواهیم حزب قلب تونس و ائتلاف الکرامه از ساختار دولت جدید کنار نگذارد.

وی شرح داد: حمایت النهضه از تشکیل دولت وحدت ملی به معنای طرفداری از حزب یا گروه سیاسی خاصی نیست، بلکه هدف ما دوری از تجربه شکست حبیب الجملی در تشکیل دولت جدید تونس است.

به دنبال شکست حبیب الجملی نامزد حزب النهضه در تشکیل دولت تونس ، رئیس این کشور 27 دی ماه گذشته الیاس الفخفاخ وزیر سابق دارایی را مامور تشکیل دولت جدید تونس کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 855

به "دولت جدید تونس امروز تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید تونس امروز تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید