رأی منفی مجلس به کلیات بودجه 1400

به گزارش مجله پیکوشو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات بودجه 1400 مخالفت کرد. موعد بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 در صحن علنی بهارستان فرا رسید؛ براساس اعلام قبلی هیات رئیسه مجلس، بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 در صحن علنی مجلس امروز انجام شد. پس از ارائه گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق و اظهارات نمایندگان مخالف و موافق، کلیات لایحه بودجه به رأی مجلس گذاشته شد. تا اینکه کلیات بودجه 1400 با 99 رأی موافق، 148 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر، به تصویب مجلس نرسید.

رأی منفی مجلس به کلیات بودجه 1400

دوازدهم آذرماه دولت آخرین لایحه بودجه عمر خود را توسط حسینعلی امیری معاونت پارلمانی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد در غیاب حسن روحانی؛ غیبتی که بار دیگر حاشیه ساز شد. از همان زمان نقدها به بودجه و هزینه های آن شروع شد. دولت زا کلیات بودجه دفاع می کرد و نقدهای مجلس تنند و آتشین بود. همان زمان بخش خصوصی اظهار داشت که بودجه از دو منظر برای آن ها اهمیت دارد: اثرگذاری بودجه بر متغیرهای کلان اقتصاد و اثرگذاری آن بر محیط کسب وکار.

رئیس جمهوری بارها گفته بود که بودجه سال 1400، راه را برای تحرک کشور در جهت پیشرفت و توسعه زیرساخت ها باز می کند. اما درنهایت آن چنان که او می خواست نشد و کلیات بودجه 1400 توسط نمایندگان مجلس رد شد. حالا دولت 2 هفته فرصت دارد تا لایحه را اصلاح کند. تغییرات کمیسیون تلفیق در لایحه تقدیمی دولت، در دو ماه اخیر نقطه جدال میان دولت و مجلس بوده و دولتی ها تأکید کرده اند که تغییرات شاکله بودجه را نمی پذیرند. بااین حال در نشست روز گذشته روسای کمیسیون های تخصصی مجلس بر اصلاح ساختار بودجه 1400 تأکید شد. حالا باید منتظر ماند و دید دولت در دو هفته پیش روی چه اصلاحی روی بودجه انجام خواهد داد؟

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1496

به "رأی منفی مجلس به کلیات بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی منفی مجلس به کلیات بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید