راه اندازی هزار و 160 واحد صنعتی جدید در کشور

به گزارش مجله پیکوشو، - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک هزار و 160 واحد صنعتی جدید از ابتدای امسال تا کنون در کشور راه اندازی شده است.

راه اندازی هزار و 160 واحد صنعتی جدید در کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی رسولیان در حاشیه بازدید از یک کارخانه در جمع خبرنگاران گفت: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی در مجموع 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شده و 20 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هر بنگاه و واحد مالی را که زمین در شهرک صنعتی تحویل بگیرد تا زمان بهره برداری و بعد از بهره برداری رصد و همراهی خواهد کرد.

رسولیان در خصوص تمرکزگرایی و بوروکراسی اداری گفت: دستورالعمل هایی که اختیارات را از مدیران سلب و برای مدیران استانی بوروکراسی ایجاد می کنند به طور حتم کاهش داده خواهد شد و اختیارات به مدیران استانی واگذار خواهد شد تا نیاز نباشد هیچ استانی به ما مراجعه کند مگر در مسائلی که قانون الزام کرده و امکان تفویض اختیار وجود نداشته باشد.

وی افزود: در زمینه تأمین زیرساخت های برق و گاز و بقیه دستگاه های خدمات رسان، به هر میزان ارائه خدمات انجام شود 30 درصد تأمین منابع توسط شرکت شهرک ها انجام می گیرد، اما در خصوص آب هر میزانی که تخصیص یابد منابع مالی آن توسط سازمان تأمین خواهد شد، قیمت آب خیلی ارزان نیست تا الان 600 میلیون تومان برای هر لیتر آب هزینه شده است، اما به علت اینکه آب برای بنگاه های مالی یک ضرورت است این آمادگی وجود دارد که به هر میزان آب تخصیص پیدا کند خریداری در این زمینه صورت بگیرد.

رسولیان ادامه داد: در حال حاضر 1.8 درصد آب کشور توسط بخش صنعت مصرف می شود که عمده مصرف در پتروشیمی ها و نیروگاه هاست و باید آب بنگاه های کوچک و متوسط را نیز تأمین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راکد و نیمه راکد بودن 22 تا 24 درصد واحدهای صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار در سال جاری به 18.7 درصد کاهش پیداکرده است که در شرایط کنونی مالی کشور محدودیت واردات در این کاهش مؤثر بوده است و همچنین تشکیل کلینیک صنعت با موضوع شرکت شهرک های صنعتی و ارکان حاکمیت در استان ها کمک شایانی به بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید داشته است.

رسولیان افزود: در این جهت هزار و 170و احد صنعتی راکد به چرخه تولید برگردانده شده و حدود 19 هزار و 400 شغل هم ایجاد شده است که با دستور اکید وزیر این رویه برای همه واحدها چه در شهرک های صنعتی و چه در خارج از شهرک های صنعتی با مدیریت این سازمان پیگیری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1491

به "راه اندازی هزار و 160 واحد صنعتی جدید در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی هزار و 160 واحد صنعتی جدید در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید