رضا کیانیان: عده ای برای زمین استادیوم امجدیه دندان تیز نموده اند

به گزارش مجله پیکوشو، گروه ترانه تهران در خانه گفتمان شهر و معماری نشستی با موضوع کمپین احیای استادیوم امجدیه با حضور رضا کیانیان برگزار کرد.

رضا کیانیان: عده ای برای زمین استادیوم امجدیه دندان تیز نموده اند

به گزارش خبرنگاران در این نشست که دوشنبه 12 آذرماه با حضور ترانه یلدا- معمار و از اعضای گروه ترانه تهران- و رضا کیانیان-بازیگر- اداره آن را بر عهده داشتند، جمعی از فعالان حوزه شهر و معماری، درباره پویشی برای احیای استادیوم امجدیه گفت وگو کردند.

نشست با نمایش فیلم مسافر ساخته عباس کیارستمی، برای یادآوری روزهای اوج استادیوم پیر تهران، شروع شد. پس از نمایش فیلم بعضی از حاضران خاطرات شان از امجدیه با تأکید بر اهمیت این استادیوم به عنوان میراث شهر تهران، بازگو کردند.

در ادامه رضا کیانیان به دعوت ترانه یلدا پشت تریبون نهاده شد تا به عنوان پیشنهاد دهنده برپایی کمپین احیای امجدیه، از لزوم حفظ این استادیوم برای شهر تهران سخن بگوید.

کیانیان سخنانش را با بیان خاطرات خود از شرایط گذشته محله بهار و مفتح به عنوان ساکن قدیمی این محله شروع کرد. وی گفت مهم ترین خطری که امجدیه را تهدید می نماید این است که چندین سال است عده ای برای خرید زمین این استادیوم و تبدیل آن به مجتمع تجاری دندان تیز نموده اند و به همین دلیل است که این استادیوم هشتاد ساله سال هاست به حال خود رها شده و هیچ وقت اقدام جدی برای تعمیر و بازسازی آن انجام نشده است.

کیانیان در بخش دیگری از سخنانش گزارش کاملی از شرایط کنونی استادیوم ارائه کرد و گفت تمامی ساختمان های استادیوم که امروز در اختیار فدراسیون های ورزشی مختلف هستند شرایط نامناسبی دارند و تا به امروز اقدامی برای بازسازی آنها صورت نگرفته است. زمین های تنیس و سالن بدمینتون هم شرایط مشابهی دارند و از کمترین امکانات رفاهی بی بهره اند.

این بازیگر مطرح کشور درباره شرایط زمین چمن فوتبال امجدیه گفت: این زمین که بخش اصلی این استادیوم است شرایط بسیار بدی دارد و سیمان های دیواره در بعضی قسمت ها فروریخته و قسمتی از زمین فوتبال به زباله دانی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: زمین چمن در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها پیست دو و میدانی اطراف آن بعضی از روزهای هفته محل تمرین ورزشکاران دو است.

بازیگر مطرح کشورمان در ادامه صحبتهایش با تأکید بر اینکه امجدیه میراث مهم شهر ما است، سازمان میراث فرهنگی می بایست برای حفظ امجدیه از دستبردها وارد عمل شده و آن را به ثبت ملی برساند.

کیانیان در بخش دیگری از صحبت هایش به موقعیت شهری استادیوم امجدیه اشاره نمود و گفت در محدوده منطقه مفتح تا حد فاصل سید خندان به جز پارک هنرمندان، فضای بازی به وسعت امجدیه وجود ندارد و از این جنبه استادیوم قدیمی اهمیت زیادی برای این محله دارد.

رضا کیانیان در خاتمه صحبت هایش هدف از به راه انداختن این پویش را فراگیر کردن گفتمان امجدیه اعلام نمود و گفت: بی شک امجدیه در سکوت نابود خواهد شد. ما می خواهیم با صحبت کردن درباره این میراث شهری توجه نهادهای شهری تصمیم گیر را به آن جلب نموده و از نابودی اش جلوگیری کنیم.

بعد از سخنان رضا کیانیان، حاضران پیشنهادهای خود را درباره گام های اجرایی پویش احیای مجدیه ارائه کردند و تمام پیشنهادها مورد بحث و آنالیز حضار قرار گفت و کارگروه های اولیه برای شروع کار تشکیل شد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2209

به "رضا کیانیان: عده ای برای زمین استادیوم امجدیه دندان تیز نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا کیانیان: عده ای برای زمین استادیوم امجدیه دندان تیز نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید