رکورد مهمی که آلمانی ها با ساخت یک سلول خورشیدی ثبت کردند (تور آلمان ارزان)

به گزارش مجله پیکوشو، گجت نیوز نوشت: هر روز احتیاج به انرژی های پاک و گذر از سوخت های فسیلی بیش از گذشته احساس می گردد. به همین دلیل آلمانی ها توانسته اند با نسل تازه سلول های خورشیدی یک رکورد مهم را ثبت نمایند.

رکورد مهمی که آلمانی ها با ساخت یک سلول خورشیدی ثبت کردند (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

محققان موسسه آلمانی Helmholtz Zentrum Berlin (HZB) توانسته اند با ساخت یک نوع سلول خورشیدی چندپیوندی رکورد نوی را ثبت نمایند. سلول های نو قادرند تا 32.5 درصد از تشعشات خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل نمایند که دستاوردی بسیار بزرگ قلمداد می گردد. این رکورد به وسیله موسسه تست خورشیدی اروپا مستقر در ایتالیا به ثبت رسیده است.

رکورد نو آلمانی ها در بهینگی سلول های خورشیدی

با توجه به اینکه تقاضا برای انرژی های تنوپذیر رو به افزایش است، پژوهشگران تمام کوشش خود را برای یافتن راه هایی به منظور افزایش بازدهی سلول های خورشیدی می نمایند. بدین ترتیب می توان از یک منطقه اختصاص یافته برای انرژی خورشیدی، برق بیشتری به دست آورد. استفاده از پروسکایت هالید برای ساخت سلول های خورشیدی تاثیر زیادی در پیشرفت این عرصه داشت.

هرچند که پروسکایت به سرعت مستهلک می گردد. به همین دلیل پژوهشگران در کوشش برای یافتن جایگزین هایی بودند تا با قرار دادن آنها درون سلول خورشیدی، طول عمر سیستم افزایش یابد. گزینه نو سلول های خورشیدی چندپیوندی نام دارند که می توانند با ترکیب رکورد بهینگی و طول عمر بالا، از نظر مالی به صرفه باشند.

گام های مهم در توسعه انرژی خورشیدی

اداره بهینگی انرژی و انرژی های تنوپذیر آمریکا پیشتر گفته بود که به لطف پروسکایت اندازه بهینگی سلول های خورشیدی از تنها 3 درصد در سال 2009 به بیش از 25 درصد رسیدند. هرچند این اندازه برای پژوشگران آلمانی موسسه HZB کافی نبود و تصمیم گرفتند با توسعه یک سلول خورشیدی نو رکورد دنیا را بشنمایند.

آنها برای رسیدن به این هدف از ترکیب پیشرفته ای از پروسکایت استفاده کردند و با بهبودهایی در ساختار سلول اندازه اتلاف بار را کاهش دادند. البته این بهبودها با مطالعات عمیق به دست آمدند. همه اینها باعث شد تا رکورد دنیای اندازه بهینگی سلول های خورشیدی به 32.5 درصد افزایش یابد.

اگرچه این رکورد خود یک دستاورد بزرگ محسوب می گردد، اما مهم تر از همه سرعت بالای پیشرفت در این حوزه است. در اواخر 2021 بود که موسسه HZB رکورد بهینگی انرژی سلول های خورشیدی را با 29.8 درصد از آن خود کرد. سپس در تابستان 2022 دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان در سوئیس این اندازه را به 31.3 افزایش داد.

در سپتامبر نیز پژوهشگران دانشگاه تکنولوژی آیندهوون توانسته بودند با یک نوآوری در طراحی سلول های خورشیدی سیلیکون - پروسکایت مرز بهینگی 30 درصد را رد نمایند. اگرچه با کوشش دانشمندان آلمانی مجدد رکورد بهینگی سلول های خورشیدی در اختیار موسسه HZB قرار گرفته است، اما احتمالا به زودی شاهد شکسته شدن آن به وسیله موسسات دیگر خواهیم بود. این اتفاق نویدبخش آینده ای روشن تر و سبزتر برای سیاره ما است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2225

به "رکورد مهمی که آلمانی ها با ساخت یک سلول خورشیدی ثبت کردند (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد مهمی که آلمانی ها با ساخت یک سلول خورشیدی ثبت کردند (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید