زمین های مسکن ملی پردیسان فروش اقساطی است

به گزارش مجله پیکوشو، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: اراضی پروژه های داخل شهرک پردیسان به صورت فروش اقساطی است و متقاضیان باید هزینه زمین را بدهند.

زمین های مسکن ملی پردیسان فروش اقساطی است

روح الله حسینی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات اجرا شده به وسیله دولت سیزدهم است که همزمان با سراسر کشور، در قم نیز در اجرایی شده است و تا امروز از بین افرادی که در استان در این طرح ثبت نام نموده اند 56 هزار و 837 نفر تایید شده و 35 هزار و 71 نفر از این افراد مبالغی واریز داشته اند.

او در مورد این که آیا اراضی طرح نهضت ملی مسکن اجاره 99 ساله خواهد بود یا باید به وسیله متقاضی خریداری گردد، گفت: اصولا قرارداد اراضی به دو دسته فروش اقساطی و اجاره 99 ساله تقسیم می گردد. اگر ارزش زمین به مقدار یک سوم هزینه ساخت یا کمتر گردد این زمین اجاره 99 ساله خواهد بود و در غیر این صورت یعنی اگر زمین ارزش بالاتری داشته باشد، متقاضیان باید هزینه خرید زمین را براساس سهم القدر پرداخت کنند.

حسینی اضافه نمود: درحال حاضر اراضی پروژه های داخل شهرک پردیسان به صورت فروش اقساطی است و متقاضیان باید هزینه زمین را بدهند. هرچند در قیمت گذاری زمین ها، به طور حتم به نفع متقاضیان ارزیابی خواهد شد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم بیان نمود: جدیدترین پروژه تحت قانون نهضت ملی مسکن در شهر قم اراضی 560 هکتاری در ابتدای جاده پردیسان - ورجان واقع شده که مشمول قانون اجاره 99 ساله می گردد.

او ادامه داد: طبق تصمیمات مسئولین مربوطه مقرر شده که در این اراضی بالغ بر 32 هزار واحد آماده و به مردم تحویل داده گردد و امیدواریم تا انتها این دولت به بهره برداری برسد.

حسینی با اشاره به شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های قم گفت: این طرح فقط مختص به شهر قم نیست بلکه در شهرستان های تابعه هم اجرا می گردد و تا امروز هزار و 783 نفر در شهرستان های قم ثبت نام نموده اند.

او در انتها اضافه نمود: در شهرستان های قم در مجموع تا به امروز 524 نفر نیز آنالیز و تایید شده اند.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2174

به "زمین های مسکن ملی پردیسان فروش اقساطی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین های مسکن ملی پردیسان فروش اقساطی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید