سامانه پایش آب و خاک ساخته شد

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سید احمد حیدریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده سامانه پایش آب و خاک گفت: این سامانه مجموعه ای سخت افزاری به همراه برنامه های نرم افزاری و اپلیکیشن است که می تواند شبکه آبیاری یا مزارع و باغ ها را به صورت هوشمند تحت نظر قرار دهد. به یاری این سامانه، مقدار کافی آب، مواد مغذی یا رطوبتی که باید ایجاد گردد، محاسبه و به محصول تزریق می گردد.

سامانه پایش آب و خاک ساخته شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی کشور، این محصول دانش بنیان، می تواند پاسخی فناورانه به احتیاج کشور برای مدیریت بهینه منابع آب و خاک باشد. نهادهای مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، می توانند با استفاده و معرفی این محصول ایران ساخت، آن را جایگزین نمونه های خارجی نمایند.

حیدریان با اشاره به تحقیقات انجام شده در این شرکت دانش بنیان، گفت: محصول مشابه خارجی با قیمت های بسیار بیشتر ارائه می گردد. در محصولات خارجی، داده ها در اختیار استفاده نماینده قرار نمی گیرد و فقط حاصل و نتیجه پایش اطلاعات، به کاربر عرضه می گردد. به همین خاطر شما همواره وابسته هستید. اما در محصول ایرانی، همه داده ها در اختیار کاربر و کشاورز قرار می گیرد.

این فعال دانش بنیان ضمن درخواست حمایت از نهادهای مسئول اضافه کرد: این دستگاه به صورت هوشمند کار می نماید و می توان زمان آبیاری یا زمان خاموش و روشن شدن دستگاه را به صورت پیش فرض مشخص کرد. چنین محصول فناورانه ای یک احتیاج ضروری برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب و خاک در کشور است.

وی همچنین بیان نمود: در کشورمان در زمینه منابع خاک و ذخایر زیرزمینی آب با مشکل روبرو هستیم. بنابراین استفاده از روش های سنتی نیز دیگر پاسخگو نیست. به همین دلیل از سازمان های دخیل در این حوزه، درخواست دارم تا به جای توسعه روش های سنتی و یا استفاده از محصولات خارجی، از محصول باکیفیت ایرانی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1448

به "سامانه پایش آب و خاک ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه پایش آب و خاک ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید