سطح مناسبات تجاری و مالی ایران و ویتنام قابل قبول نیست

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام که با حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام برگزار گردید، در مورد ارتقاء مبادلات تجاری و مراودات اقتصادی بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

سطح مناسبات تجاری و مالی ایران و ویتنام قابل قبول نیست

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

نعمت زاده در این دیدار از هدفگذاری برای دستیابی به مراودات مالی 2 میلیارد دلاری با ویتنام اطلاع داد و گفت: سطح مناسبات تجاری و مالی دو کشور اکنون قابل قبول نیست.

وی در مورد مبادلات محصولات پتروشیمی با ویتنام گفت: ما به سرمایه گذاراین ویتنامی در بخش پتروشیمی خوشامد گفته و بر این باوریم که می توانیم احتیاج شما را در این حوزه کاملا تامین کنیم؛ این در حالی است که با توجه به عضویت ویتنام در کشورهای آ سه آن، این کشور می تواند به عنوان هاب محصولات ایران بوده و در توسعه بازار محصولات ایرانی به ما یاری کند.

وزیر صنعت اضافه نمود: کشور ما هم با عضویت در کشورهای اکو و با توجه به عضویت در کشورهای اوراسیا که به تازگی امضا نموده ایم، می تواند به ویتنام در مورد حضور در این بازارها یاری کند.

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوری دارو در کشور گفت: ما سعی می کنیم هیاتی را در این زمینه به ویتنام اعزام کنیم تا با ثبت دارو بتوان محصولات مورد احتیاج را تامین کرد.

نعمت زاده ادامه داد: شرکتهای مهندسی و پیمانکاری ایرانی در کشورهای بزرگ جهان در حال ارائه خدمات ساخت نیروگاه و سد هستند و ما امیدواریم این شرکتها در کشور شما هم با ارائه این خدمات، حضور موثری داشته باشند.

این عضو دولت یازدهم تاکید نمود: ایران تقریبا می تواند کل احتیاجهای تاسیسات برق ویتنام را با کیفیت بین المللی تامین کند؛ ضمن اینکه در بخش های صنعتی علاقمندیم در زمینه های مختلف همکاری کنیم که نمونه آن، بوکسیت، آلومینیوم و تجهیزات پزشکی است که می توان احتیاجهای ویتنام را تامین کرد.

وی توضیح داد: بسیاری از محصولات ایرانی، با کیفیت بالا و قیمتی رقابتی در منطقه آماده عرضه است.

وزیر صنعت با اشاره به ضرورت لغو ویزا بین ایران و کشورهای دیگر گفت: صدور ویزا و ویزا باید برای تجار و بازرگانان دو کشور تسهیل گردد و امیدواریم روزی برسد که لغو ویزا بین دو کشور اتفاق بیفتد که این موضوع را با وزیر امور خارجه ایران مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین به حمل و نقل هوایی بین دو کشور اشاره نمود و گفت: ما به دنبال پروازهای مستقیم بین دو کشور هستیم، البته سالهای گذشته به دلیل ناتوانی در خرید هواپیماهای مناسب و نو نمی توانستیم ارتباط هوایی خوبی داشته باشیم؛ اما در حال حاضر این مشکل در حال رفع شدن بوده و با تعامل با شرکتهای هواپیمایی بزرگ جهان، می توانیم پرواز مستقیم داشته باشیم.

همچنین نوین سون کونگ، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام در ادامه این مراسم به علاقمندی کشورش در افزایش مناسبات سیاسی و تجاری و مالی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 487

به "سطح مناسبات تجاری و مالی ایران و ویتنام قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح مناسبات تجاری و مالی ایران و ویتنام قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید