سهراب مرادی زیر تیغ می رود!

به گزارش مجله پیکوشو، دیسک کمر سهراب مرادی رکوردار وزنه برداری دنیا و قهرمان طلایی دنیا و المپیک به شدت آسیب دیده و او در آستانه بازی های المپیک چاره ای جز جراحی آسیب دیدگی کمرش ندارد!

سهراب مرادی زیر تیغ می رود!

دیسک کمر کار دست سهراب داد

دیسک کمر سهراب مرادی رکوردار وزنه برداری دنیا و قهرمان طلایی دنیا و المپیک به شدت آسیب دیده و او در فاصله یک سال و نیم مانده تا بازی های المپیک چاره ای جز جراحی ندارد. همین هفته قبل سهراب مرادی در گفت و گو با ایران ورزشی گفت که به خاطر درد کمر نمی تواند در آغاز دوباره اردوی تیم ملی، زیر تمرینات پر فشار دوام بیاورد. به همین دلیل با مراجعه به فدراسیون پزشکی ورزشی و دریافت چند عکس از ناحیه ای که دیسک کمرش آنجا قرار گرفته است، متوجه شد که دیسک کمرش تحت فشار شدیدی که در طول این چند سال به آن وارد شده به شدت آسیب دیده و او هیچ چاره ای جز کنار گذاشتن تمرینات با وزنه و انجام عمل جراحی برای مداوای کمر آسیب دیده اش ندارد.

با این اوصاف سهراب گفت که بازهم باید منتظر نظر نهایی شورای پزشکی باشد تا ببیند تکلیفش چیست؟ البته این موضوع تقریبا با اعلام رسمی آسیب دیدگی جدی دیسک کمر سهراب مرادی توسط دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و قطعی بودن عمل جراحی برای ترمیم این درد قطعیت پیدا کرد. حالا باید دید آیا سهراب مرادی بعد از انجام عمل جراحی کمرش می تواند بازهم در فرصت اندکی که دارد، بعد از عبور از شش مرحله گزینشی بازی های المپیک به دومین مدال المپیکی خود و سومین حضور رسمی اش در بازی های المپیک راه پیدا کند یا اینکه آسیب دیدگی کمر اتفاق های ناخوشایندی را برای او رقم می زند؟

غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره وضعیت آسیب دیدگی سهراب مرادی از ناحیه کمر می گوید:با نشستی که با کمیسیون پزشکی در محل فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم، نظر اساتید و پزشکان متخصص بر این بود که این قهرمان المپیک مبتلا به عارضه دیسک کمر است و باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد.

او درباره آخرین وضعیت سهراب مرادی ادامه می دهد: با نشستی که امروز با حضور اساتید و پزشکان متخصص در مورد وضعیت آسیب دیدگی سهراب مرادی وزنه بردار وزن 96 کیلوگرم داشتیم و با معاینات بالینی که چند نفر از پزشکان از او به عمل آوردند به این نتیجه رسیدند که او مبتلا به عارضه دیسک کمر است و باید هر چه سریع تر تحت عمل جراحی قرار بگیرد. البته قرار بر این شد که روز شنبه 27 بهمن دوباره مصدومیت سهراب مرادی توسط چند متخصص دیگر مورد آنالیز قرار بگیرد و سپس تصمیم نهایی برای انجام عمل جراحی گرفته گردد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش که عمل جراحی او چه زمانی انجام خواهد شد، می گوید: این بستگی به نظر پزشکان متخصص و همچنین تصمیم سهراب مرادی دارد که چه زمانی تحت عمل جراحی قرار بگیرد. البته با توجه به فاصله زمانی که تا انتخابی کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا وجود دارد، کوشش ما بر این است که پس از عمل جراحی این سرمایه ملی را تا انتخابی کسب سهمیه المپیک آماده کنیم. مرادی یکی از امیدهای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو است و ما سعی خواهیم کرد به نحو احسن کارهای او را پیش ببریم تا مسئله ای برای شرکت در انتخابی کسب سهمیه و حضور در المپیک 2020 را نداشته باشد.

نوروزی در خاتمه می گوید: بعد از عمل جراحی تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست تا این سرمایه ملی را با انجام کارهای توانبخشی هر چه سریع تر به میادین ورزشی بازگردانیم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 214

به "سهراب مرادی زیر تیغ می رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب مرادی زیر تیغ می رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید