شرکتی دانش بنیان ابزار های توانمندساز را برای حرکت به سمت تحول دیجیتال ارائه می کند

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ارائه ابزار های توانمندساز و مشاوره به سازمان ها برای حرکت به سمت تحول دیجیتال خبر داد.

شرکتی دانش بنیان ابزار های توانمندساز را برای حرکت به سمت تحول دیجیتال ارائه می کند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، تحول دیجیتال دغدغه امروز کسب وکار های بزرگ و کوچک است. بازار های سنتی اگر نتوانند خود را با تحول دیجیتال همسو سازند، سرنوشتی غیر از واگذار کردن بازار به رقبای هوشمند خود که پیش تر جای پای خود را در حوزه تحول دیجیتال محکم کرده اند، ندارند.

مجموعه دانش بنیان راشا، با اقتباس از نمونه های اجرا شده پیروز بین المللی، سعی دارد با ارائه ابزار های توانمندساز، تعیین استراتژی و مشاوره به سازمان ها برای حرکت به سمت تحول دیجیتال، در کنار کسب وکار های داخلی و منطقه باشد.

احسان محمدی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه ارتباطات راشا در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرنگاران می گوید: این شرکت فعالیت خود را در زمینه تحول دیجیتال از سال 96 شروع کرده است. از اواسط سال 95 همکاری هایی را با برخی شرکت های فرانسوی داشتیم و پروژه مشترکی را با یک شرکت انگلیسی به سرانجام رساندیم. طبق صحبت ها و تعاملاتی که با نمایندگی شرکت های خارجی داشتیم به این نتیجه رسیدیم موضوع تغییر و تحول دیجیتال در اروپا کاملا جدی دنبال شده، اما در ایران هنوز در این حوزه کاری انجام نشده است.

محمدی در مورد محصولات این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: راشا تلاش کرده با ایجاد یک پلتفرم توانمندساز در حوزه کسب وکار، با هدف ایجاد تجربه دیجیتال بی نظیر برای مشتریان صنایع مختلف، به بالغ تر شدن زیرساخت ارائه شده به کسب وکار ها کمک کند تا از این طریق بتوانند محصولات و خدمات خود را با هزینه کمتر و در زمان کوتاه تری در دسترس مشتریان قرار دهند. در حال حاضر نیاز های معمول کسب وکار ها از جمله طراحی محصول، مارکتینگ، فروش و پشتیبانی محصولات دیجیتال به کمک پلتفرم ارائه شده توسط راشا قابل پاسخ دهی است.

وی در مورد مزیت های این پلتفرم می گوید: سامانه BSS (پلتفرم مدیریت کسب وکار) راشا کمک می کند تمام ارتباطات و تعاملات مشترکان آن، از همه درگاه ها شامل وب سایت، فروشگاه آنلاین، مرکز تماس و شبکه های اجتماعی، یکپارچه شده و تجربه لذت بخشی از خرید و ارتباط با مشتریان، برای مخاطبان شرکت استفاده کننده از این سیستم، به همراه داشته باشد. پلتفرم BSS توسعه ارتباطات راشا از 45 زیر نرم افزار و ماژول تشکیل شده است.

وی قابلیت های این محصول را اینگونه شرح داد: از این محصول می توان به مواردی، چون ارائه پلتفرم Omni-Channel برای کسب وکار ها و صنایع مختلف، اتوماسیون فرآیند ها و سیستم های کسب وکار و پیاده سازی فرایند های مشتری محور و پشتیبانی از استاندارد های BPMN، شناخت دقیق تر مشتری و ایجاد یک ارتباط دراز مدت با مشتری و افزایش شاخص NPS، افزایش 80 درصدی بهره وری و کاهش 50 درصدی هزینه های عملیاتی کسب وکار و کاهش چشمگیر زمان ورود به بازار و در آخر ارائه گزارش های کامل از فرایند کسب وکار، محصولات و هزینه های عملیاتی کسب وکار برای اتخاذ تصمیم های بهبود عملکرد اشاره کرد.

چشم انداز و اهداف

مدیرعامل شرکت ارتباطات راشا در مورد چشم انداز شرکتش می گوید: پیاده سازی پلتفرم ابری BSS را در برنامه کاری خود داریم تا این امکان را برای تمام کسب وکار ها فراهم کند که با کمترین نگرانی در حوزه زیرساخت دیجیتال، صرفا تمرکز خود را روی کسب وکار خود بگذارند و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند از خدمات ابری شرکت راشا بهره مند شوند.

وی یکی از اهداف بلندمدت این شرکت را به کارگیری هوش مصنوعی دانست و گفت: الگوبرداری از نمونه های پیروز بین المللی همچون پلتفرم های ابری Salesforce و Zoho از اهم برنامه های میان مدت راشاست تا بتواند تکیه گاهی مناسب برای بازار داخلی و منطقه باشد. از سوی دیگر به کارگیری هوش مصنوعی در دراز مدت می تواند کسب وکار ها را در جهت شخصی سازی فرایند فروش و توسعه کسب وکار کمک کند. شرکت راشا مصمم است در بازه زمانی کوتاهی به عنوان شرکت توانمندساز در حوزه کسب وکار دیجیتال، شریک مطمئنی برای بازار داخل و منطقه قلمداد شود.

محصولات تجاری شده

محمدی در مورد محصولات تجاری شده شرکتش می گوید: در حال حاضر نسخه تجاری محصول BSS شرکت راشا در صنعت مخابرات به بلوغ قابل توجهی رسیده و توانسته نظر مثبت اپراتور های این عرصه همچون مخابرات ایران و ایرانسل را به خود جلب کند. از سوی دیگر محصول راشا توانسته در منطقه نیز حضور یابد و در این عرصه محصول قابل رقابتی را برای یکی از شرکت های آذربایجانی تامین کند.

مسائل و چالش ها

مدیرعامل شرکت ارتباطات راشا چالش اصلی این شرکت را ریسک استفاده از پلتفرم جدید از سوی سازمان ها می داند و می گوید: بزرگ ترین مشکل و نگرانی مشتریان ما مدیریت ریسک استفاده از پلتفرم جدید است. امیدواریم دولت بتواند در زمینه بیمه محصولات و کاهش ریسک به ما کمک کند.

وی از دیگر مولفه های چالشی در بازار هدف محصولات راشا را نبود آگاهی کافی در بازار هدف روی مفاهیم تحول دیجیتال و موضوع Omni-Channel، عدم تخصیص بودجه کافی سازمان ها جهت پیاده سازی پلتفرم Omni-Channel CRM و اکتفا به سامانه های تک بعدی جهت رفع نیاز های فعلی سازمان، زمانبر بودن پیاده سازی محصول مبتنی بر توسعه On-Premise با توجه به ابعاد و بلوغ سازمانی مشتریان، تهدید امیز بودن مفهوم Omni-Channel Platform برای برخی از نقش های سازمانی و مقاومت در پیاده سازی و نیاز به تغییر فرهنگ سازمانی که مستلزم حمایت همه جانبه مدیریت ارشد سازمان در جاری سازی پلتفرم دانست.

مدیرعامل شرکت ارتباطات راشا در مورد شرکت یا سازمان هایی که این شرکت را حمایت کرده اند، می گوید: ما با حمایت شرکت فناپ کار خود را شروع کردیم و تا زمان شکل گیری نمونه اولیه محصول ما، این همکاری ادامه داشت.

به گفته محمدی، شرکت توسعه ارتباطات راشا امسال به عنوان یکی از دو شرکت برگزیده مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان در میان برگزیدگان انتخاب شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1285

به "شرکتی دانش بنیان ابزار های توانمندساز را برای حرکت به سمت تحول دیجیتال ارائه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی دانش بنیان ابزار های توانمندساز را برای حرکت به سمت تحول دیجیتال ارائه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید