فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان شد.

فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود

کریم صادق زاده روز یکشنبه هشتم تیر، در جلسه تبادل نظر بخش کارگری و بازنشسته استان با مجمع نمایندگان استان، گفت: 697 هزار نفر کارگر بیمه شده و 184 هزار بازنشسته در استان وجود دارد که 118 هزار نفر از این بازنشستگان، ساکن تبریز هستند.

وی اضافه نمود: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان، نظر و اعتقاد خود را در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در سال جاری اعلام کرده و خواستار توجه جدی و حرکت و تذکر قانونی نمایندگان مجلس در شورای اسلامی به مسئولان ذی ربط است تا نرخ افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید قانون در مورد بازنشستگان رعایت شود و بر اساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری ها نسبت به افزایش هزینه های زندگی انجام گیرد.

صادق زاده با تاکید بر این که نرخ افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران باید بر اساس افزایش نرخ تورم باشد، اظهارکرد: بر اساس اعلام دولت ، نرخ تورم کشور در سال گذشته، 41.02 بوده اما با این حال میزان افزایش مستمری 15 تا 26 درصد درنظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگاران، وی متذکر شد: از نمایندگان مردم انتظار داریم تا مسائل معیشتی بازنشستگان و کارگران را در نظر گرفته و مسئله افزایش حقوق این اقشار را مورد توجه قرار دهند.

وی متذکر شد: تا 25 تیر ماه منتظر بازنگری در افزایش نرخ حقوق بازنشستگان و کارگران هستیم، اما در صورت عدم تحقق مطالبات مان، همگام با کانون بازنشستگان کشور و سایر کانون ها مراتب شکایت خود را اعلام خواهیم کرد تا حق مسلم خود را دریافت کنیم.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان در مورد احداث سومین بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز، اضافه نمود: انتظار داریم تا بیمارستان تامین اجتماعی مردانی آذر تبریز که یکی از مصوبات سفر استانی در دولت گذشته بود و با تلاش مسئولان استانی عملیات احداث آن شروع شده است، با کمک نمایندگان مجلس تامین اعتبار شده و به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: درخواست صیانت از آزادی بیان بازنشستگان و کارگران، احترام به حق اعتراضات صنفی، اصلاح ماده 17 قانون ساختار نظام تامین اجتماعی ، حمایت از دستاوردهای تامین اجتماعی ، احداث مسکن اجتماعی و خانه امید بازنشستگان را داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1115

به "فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید