فهرستی از غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین

به گزارش مجله پیکوشو، غذاهای دارای کربوهیدرات پایین حاوی اندازه کمی کربوهیدرات می باشند. معمولا، این غذاها بخشی از برنامه غذایی اتخاذ شده برای کاهش وزن و بعلاوه کنترل دیابت می باشد. در این مقاله، مجموعه ای از غذاهای

فهرستی از غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

غذاهای دارای کربوهیدرات پایین حاوی اندازه کمی کربوهیدرات می باشند. معمولا، این غذاها بخشی از برنامه غذایی اتخاذ شده برای کاهش وزن و بعلاوه کنترل دیابت می باشد. در این مقاله، مجموعه ای از غذاهای دارای کربوهیدرات پایین را معرفی می کنیم.

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات پایین به غیر از برای بیماری هایی مانند چاقی و دیابت، برای درمان بعضی دیگر از بیماری ها مانند صرع هم توصیه می شود. رژیم غذایی کم کربوهیدرات شامل اندازه فراوانی از غذاهای پروتئین دار مانند تخم مرغ، گوشت و ماهی می باشد. چنین رژیم غذایی شامل بخش قابل توجهی از چربی ها از جمله چربی های اشباع شده می باشد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات در صورتی که به درستی استفاده شود، دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند. این رژیم غذایی به کاهش کلسترول کل، کلسترول بد و فشار خون سیستولیک یاری می نماید. این رژیم غذایی برای افراد دیابتی هم مفید می باشد، چون باعث کنترل سطوح قند خون می شود. بعضی از مزایای غذاهای کم کربوهیدرات، کاهش سریع وزن، بهبود سطوح تری گلیسریدها، کاهش سطوح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین، افزایش کلسترول خوب و کنترل فشار خون می باشد. بعضی از اثرات بالقوه رژیم غذایی غذایی کم کربوهیدرات بر بدن شامل افزایش سطوح انرژی، تمرکز ذهنی بهتر، بهبود حافظه و خلق و خوی و بهبود بهداشت دهان و دندان می باشد.

غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین

این بخش شامل بعضی مواد غذایی بوده که تقریبا عاری از کربوهیدرات هستند. این غذاها تحت دو منبع مهم غذایی یعنی منبع حیوانی و منبع گیاهی طبقه بندی می شود.

غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین موجود در منابع گیاهی شامل سبزیجات سبز، میوه ها و خشکبار می باشند. بعضی از سبزیجاتی که در رژیم های حاوی کربوهیدرات پایین گنجانده می شوند شامل موارد زیر می باشد:

اسفناج، کاهو، مارچوبه، خردل سبز، شلغم، چغندر، کلم پیچ، جعفری، گل کلم، کلم بروکلی، خیار، کرفس، کلم چینی، کدو سبز، فلفل، هویج، کرفس، پیاز، تربچه، آووکادو، کدو تنبل و جوانه بروکسل می باشد.

بعضی از میوه های تازه که در رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات پایین گنجانده می شوند هم شامل موارد زیر می باشد:

پاپایا، هندوانه، گوجه فرنگی، لیمو، سیب، کیوی، همه انواع بری ها، پرتغال، انجیر، گریپ فروت، آناناس و نارگیل تازه یا آب نارگیل شیرین نشده می باشد.

فهرستی از منابع حیوانی موجود در رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات پایین

محصولات لبنی، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی و گوشت فید و قرمز منابع خوبی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات پایین می باشند. در زیر فهرستی از همه مواد غذایی که حاصل منابع حیوانی می باشند و شما می توانید در رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات پایین خود بگنجانید، ارائه شده است.

کره، پنیر و خامه محصولات لبنی بوده که عاری از قندهای طبیعی موجود در شیر می باشند.

ماهی هایی که در فهرست غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین قرار می گیرند شامل ماهی قزل آلا، ماهی آزاد، خرچنگ، میگو و صدف می باشد.

گوشت هایی مانند گوشت قرمز بدون چربی، گوشت سفید و گوشت های شکاری وحشی مانند خرگوش، گوزن، غاز و اردک بای یک یا دو بار در هفته مصرف شوند. گوشت گاو که با آنتی بیوتیک ها و هورمون ها تیمار نشده باشد و اندام های داخلی بز مانند قلب، کبد، مغز استخوان و پانکراس هم می توانند یک یا دو بار در هفته مصرف شوند.

گیاهانی مورد استفاده به اسم ادویه جات و چاشنی مانند زنجبیل، سیر تازه، دارچین و زرد چوبه هم می توانند در رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین گنجانده شوند. شما می توانید از بعضی ادویه جات ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی مانند شوید، پونه کوهی، مریم گلی و آویشن هم در رژیم غذایی خود بهره ببرید. برای تهیه غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین می توانید از روغن کلزا، روغن گردو و روغن کتان بهره ببرید. بعضی دیگر از غذاهایی که حاوی کربوهیدرات پایین هستند شامل پودر پروتئین سویا، پودر پروتئین برنج، دانه ها، زیتون تازه و چای سبز می باشد.

رژیم های حاوی کربوهیدرات پایین یک گزینه موثر برای کاهش سریع وزن می باشد. با این حال، قبل از استفاده از این غذاها در برنامه کاهش وزن خود، باید با پزشک متخصص در این رابطه مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1858

به "فهرستی از غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی از غذاهای حاوی کربوهیدرات پایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید