فوتبال ایران متحد تازه اش را از دست داد؟ ، قطر به دامن سعودی ها برگشت

به گزارش مجله پیکوشو، جلسه ای که روز گذشته بین مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان و قطر برگزار گردید نشان از اتفاقات جدیدی در فوتبال آسیا داشت.

فوتبال ایران متحد تازه اش را از دست داد؟ ، قطر به دامن سعودی ها برگشت

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، یاسر المشعل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان ، در جریان سفر هیات فدراسیون این کشور به قطر و جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال، در خصوص راه های همکاری بین فدراسیون عربستان و همتای قطری خود به بحث پرداختند. در این جلسه، المشعل با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیس فدراسیون قطر، در خصوص موضوعات مشترک و راه های توسعه همکاری بین فدراسیون ها در زمینه های ورزشی مصاحبه کرد.

نکته جالب درباره این قرار اینکه کلیه مسئولان عالی رتبه فوتبال عربستان در آن حضور یافتند و به همین دلیل می توان به جدیت کامل این کشور در ارتباط دوباره فوتبالی با قطری ها پی برد. عربستانی ها برای این دعوت از نام های سرسری و کم اهمیت در فدراسیون فوتبال خود استفاده نکردند و با حساسیت بالا سعی در نهایت استفاده از این جلسه، مهم ترین نفرات خود را راهی این سفر کردند. هیات عربستانی حاضر در این جلسه شامل یاسر المشعل (رئیس فدراسیون) احمد عید (رئیس سابق فدراسیون) خالد التوبیتی (نایب رئیس فدراسیون) و ابراهیم القاسم (دبیرکل فدراسیون) بود.

هیات عربستانی حاضر در این جلسه مدعی شدند این سفر با درخواست همتای قطری آنها اجرا شده و آنها برای دیدن ملاقات دو تیم الاهلی مصر و بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های دنیا به این دعوت پاسخ مثبت دادند و راهی دوحه شدند!

نکته ای که در این مطلب می توان به آن پرداخت شرایط جدید در فوتبال آسیاست، اتفاقی که پس از به کدورت کشیده شدن رابطه سیاسی و دیپلماتیک دو کشور عربستان و قطر باعث تعریف موضوعاتی جدید در فوتبال آسیا شده بود و به این ترتیب امیدواریم از این جلسه که قطعا توافق و تفاهم بیشتری میان فوتبال عربستان و قطر به همراه خواهد داشت، آسیب کمتری به فوتبال ایران وارد گردد.

سال هاست فوتبال ایران به دلایل دستاقتصادی شده و کلیشه ای همچون کرسی نداشتن در کنفدراسیون فوتبال آسیا اسیر تصمیم گیری هایی می شد که بعضی از آنها علیه فوتبال ایران بود اما در دو سه سال اخیر و به دلیل نزدیک شدن قطری ها به ایران در بعضی تصمیم گیری ها اتفاقات بهتری برای فوتبال ایران به وجود می آمد. اتفاقاتی که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر شرایط برای ما بهتر از همواره بود و امیدواریم که طبق گفته یاسر المشعل (این جلسه به گونه ای طراحی شده که منافع مشترک دو کشور را تامین کند)، منجر به تغییر اوضاع برای فوتبال ایران نگردد.

مسئولان عالیرتبه فدراسیون فوتبال عربستان و قطر در خاتمه این جلسه لباس هایی به یکدیگر هدیه دادند. لباس های تیم ملی عربستان با شماره جام دنیای 2022 و با نام مسئولان قطری و در سوی دیگر لباس های تیم ملی قطر با شماره 2022 و با نام مسئولان عربستانی.

در سال هایی که میان قطر و عربستان اختلاف سیاسی ایجاد شده بود، فوتبال ایران به خوبی از امکانات اسپایر قطر استفاده کرد ولی حالا نزدیکی دوباره قطر و عربستان به معنی خاتمه همکاری قطر با فوتبال ایران خواهد بود. تیم های قطری و عربستانی دنبال میزبانی لیگ قهرمانان آسیا هستند و برای این که نماینده های این دو کشور بدون مشکل به مصاف هم بروند از همین حالا هماهنگی های لازم میان دو کشور عربستان و قطر شروع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1450

به "فوتبال ایران متحد تازه اش را از دست داد؟ ، قطر به دامن سعودی ها برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران متحد تازه اش را از دست داد؟ ، قطر به دامن سعودی ها برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید