قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی مردم و رسانه ها برای افزایش ذخایر خونی کشور

به گزارش مجله پیکوشو، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: رسانه ها به عنوان یاوران فرهنگ اهدای خون و در یک همراهی متعهدانه توانستند با انتشار مطالب خبری پر تعداد و اثرگذار در آبان ماه 1400 به تشویق مردم برای اهدای خون و یاری به تامین خون مورد احتیاج بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور بپردازند

قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی مردم و رسانه ها برای افزایش ذخایر خونی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سخنگوی سازمان انتقال خون با تقدیر و تشکر از همراهی اهداکنندگان خون در سراسر کشور و کوشش های کارکنان خدوم این سازمان گفت: رسانه ها به عنوان یاوران فرهنگ اهدای خون و در یک همراهی متعهدانه توانستند با انتشار مطالب خبری پر تعداد و اثرگذار در آبان ماه 1400 به تشویق مردم برای اهدای خون و کمک به تامین خون مورد احتیاج بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور بپردازند و همین موج رسانه ای زمینه ساز بهبود مشارکت مردم و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور شد.

بشیر حاجی بیگی با بیان مطلب فوق اضافه نمود: انتشار بیش از یک هزار خبر در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها و بعلاوه فراوری حدود 600 برنامه در صداوسیما در بازه زمانی یکم تا سی ام آبان ماه 1400 توانست به تشویق و حضور مردم برای مشارکت در امر حیاتی و نجات بخش اهدای خون کمک کند.

انتشار بیش از هزار خبر در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بر اساس مطالب منتشر شده با موضوع اخبار انتقال خون در رسانه ها، علاوه بر انتشار 888 خبر، شاهد فراوری 7 گزارش خبری، 3 فراخوان و 186 مصاحبه نیز درباره موضوعاتی همانند آمار مصرف خون و اهدای خون، بیماری کرونا و اقدامات سازمان انتقال خون و بعلاوه کاهش اهدای خون بودیم که نقش آفرینی رسانه ها را در مسئولیت پذیری اجتماعی نسبت به بیماران احتیاجمند به خون، به نمایش گذاشت.

وی گفت: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و خبرگزاری صداوسیما به ترتیب با فراوری 73 و 70 خبر مرتبط با انتقال خون در هشتمین ماه از سال 1400، در صدر رسانه های همراه با فرهنگ اهدای خون بودند و خبرگزاری های ایرنا، مهر و ایسنا در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

انتشار حدود 600 خبر در صداوسیما

دکتر بشیر حاجی بیگی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در آبان 1400 به عنوان کمک رسان فرهنگ اهدای خون در حدود 600 برنامه رادیویی و تلویزیونی به شیوه های مختلف از مردم خواست تا در این روز ها نیز مثل همواره بیماران احتیاجمند به خون را فراموش نکنند، اظهار داشت: 517 برنامه تلویزیونی شامل مصاحبه، ارتباط تلفنی، ارتباط مستقیم، تیزر، گزارش، خبر، زیرنویس و مستند در کنار 78 برنامه رادیویی همانند خبر، گزارش، ارتباط تلفنی و مصاحبه به موضوع اهدای خون پرداختند که مجموع این برنامه ها حدود 15 ساعت به طول انجامیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون در سرانجام اظهار کرد: شبکه خبر، شبکه سلامت و شبکه سه در بین شبکه های ملی سیما و شبکه های خلیج فارس، آبادان، فارس و کرمان در بین شبکه های استانی سیما بیشترین سهم را در انتشار برنامه هایی با موضوع انتقال خون داشته اند، بعلاوه در قسمت برنامه های رادیویی هم شبکه های سلامت، تهران و پیغام نسبت به سایر شبکه های رادیویی بیشترین همراهی را با فرهنگ اهدای خون در دستور کار قرار دادند؛ بنابراین گزارش، با همراهی رسانه های متعهد و نوع دوست در کنار وفاداری مردم همواره همراه، آبان 1400 با تامین خون مورد احتیاج مراکز درمانی و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور پشت سر گذاشته شد و حالا در آستانه آغاز زمستان و سرمای هوا، امیدوار به همراهی مردم، با فرهنگ نجات بخش اهدای خون هستیم، چون که خون یک احتیاج روزانه و همیشگی برای بیماران است و هیچ جایگزینی برای خون وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1937

به "قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی مردم و رسانه ها برای افزایش ذخایر خونی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی مردم و رسانه ها برای افزایش ذخایر خونی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید