قصه های کهن در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران خوانده می شود

به گزارش مجله پیکوشو، هم زمان با فرارسیدن هفته ملی کودک، برنامه با بچه ها بخوانیم با خوانش دو کتاب قصه زمانی که پرنده زخمی شد و کدوی قلقله زن از کتاب های ارزشمند موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، روز شنبه 13 مهرماه از ساعت 11:30 تا 12:30 در این موزه اجرا می شود.

قصه های کهن در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران خوانده می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این برنامه ویژه بچه ها و والدین آن ها، با روایتگری لیلا کفاش زاده مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پریسا شجاعی، باهدف آشنایی بیشتر مردم با گنجینه غنی و کتاب های ارزشمند موزه کتابخانه اختصاصی این مجموعه در قالب قصه و بازی اجرا می شود.

کتاب زمانی که پرنده زخمی شد یک قصه برای بچه ها است که با الهام از آثار مولانا جلال الدین رومی مشهور به مولوی شاعر پارسی گوی قرن هفتم هجری قمری، توسط نجلا چارپان، در سال 1355 نوشته شده و به زبان های عربی، انگلیسی، اردو، ایتالیایی، فرانسه و آلمانی چاپ و منتشرشده است.

کتاب داستان کدوی قلقله زن نیز توسط منوچهر انور در سال 1339 بازنویسی شده و نقاشی های آن توسط پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار معاصر ایرانی و از نقاشان مطرح نوگرای ایران به تصویر کشیده شده است.

ترجمه فارسی، اردو و عربی کتاب زمانی که پرنده زخمی شدو کتاب کدوی قلقله زن در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران نگهداری می شود که به همین مناسبت از 13 تا 19 مهرماه در این موزه در معرض نمایش قرارمی گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 504

به "قصه های کهن در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران خوانده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه های کهن در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران خوانده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید