لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله پیکوشو، لندن - خبرنگاران - انگلیس که در آستانه خروج از اتحادیه اروپا وضعیت مالی قابل تعریفی ندارد از عواقب جدی و خطرناک تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از چین به آمریکا، بر اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کرد.

لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرنگاران، فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس روز آدینه در گفت وگو با اسکای نیوز از فروپاشی مذاکرات تجاری آمریکا با چین ابراز تأسف کرد و از دو طرف خواست تا به وسیله سازمان تجارت دنیای به اختلافات خود سرانجام دهند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس هم هشدار داد هیچ کس از جنگ تجاری نفع نمی برد و ابراز امیدواری کرد دو طرف سریع تر به یک راه چاره مشترک دست پیدا نمایند.

رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه دستور داد تا تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا از 10 به 25 درصد افزایش یابد.

ترامپ در توییت خود به کشاورزان آمریکایی نوشته است که اصلاً نباید نگران این تعرفه ها باشید زیرا 100 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت. وی اظهار داشت اگر ما بتوانیم از این مبالغ درآمدی، خوب استفاده کنیم می توانیم از آن ها برای مصارف مختلف ازجمله زیرساخت های کشور بهره بگیریم.

رئیس جمهوری آمریکا درعین حال توضیح داد که اصلاً نباید با چین برای رسیدن به یک توافق تجاری شتاب کرد باید در راستا منطقی این گفت وگوها را ادامه داد و توافقی حاصل کرد که چین نتواند زیر آن بزند.

ترامپ با رد نگرانی ها از فروپاشی مذاکرات تجاری با چین گفت که ما بخشی از درامد مالیاتی را می توانیم صرف خرید از کشاورزان کنیم و محصولاتشان را برای کشورهای نیازمند صادر کنیم.

بااین حال وزیر دارایی انگلیس معتقد است که تنش ها میان چین و آمریکا، تأثیر منفی بر رونق مالی دنیا گذاشته و تداوم آن می تواند نگران نماینده باشد.

وی اضافه نمود: طبیعتاً اگر اختلافات میان دو اقتصاد برتر دنیا بالا بگیرد، عواقب جدی و خطرناکی در سطح دنیا ازجمله انگلیس در پی خواهد داشت.

پیش ازاین فرانسه هم به تصمیم آمریکا واکنش نشان داده و گفته است که جنگ تجاری، بزرگ ترین تهدید برای اقتصاد دنیا به شمار می رود.

گزارش ها حاکی است که افزایش تعرفه ها باعث سردرگمی شرکت های چینی شده است که پیش تر بارهای خود را برای بارگیری به آمریکا آماده نموده بودند و اکنون نمی دانند باید چطور به پرداخت ها و مابه التفاوت قیمت ها رسیدگی نمایند و با مشتریان آمریکایی به یک نتیجه مشترک برسند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد لیو خه معاون نخست وزیر چین که باهدف شرکت در یازدهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا به واشنگتن سفرنموده، عصر آدینه راهی چین شد. جزئیات این نشست و احتمال پیشرفت در مذاکره با طرف آمریکایی، هنوز گزارش نشده است.

شبد** هـ ن **9122

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 246

به "لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید