دست به یکی غول ها علیه هواوی! ، ژاپن همکاری های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کرد

به گزارش مجله پیکوشو، دولت ژاپن نیز اعلام نموده است که میخواهد همکاری های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کند.

دست به یکی غول ها علیه هواوی! ، ژاپن همکاری های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کرد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نظر می رسد که کوشش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی و جلوگیری از عقد قرارداد این شرکت با سایر اپراتورهای مخابراتی کشورهای دیگر پیروز شده است.

ماه گذشته بود که سناتورهای آمریکایی در نامه ای خطاب به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشتند که به منظور جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی کشورش، همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه اینترنت 5g را قطع کند اما حالا به نظر می رسد که ایالات متحده درصدد است تا از سایر شرکای تجاری و اقتصادی خود نظیر آلمان، ایتالیا و ژاپن نیز درخواست کند که به قطع همکاری با این شرکت چینی اقدام نمایند.

حالا تازه ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که ژاپن نیز همچون بعضی دیگر از کشورهای هم پیمان ایالات متحده آمریکا نظیر بریتانیا، استرالیا و نیوزلند به همکاری های مخابراتی و اینترنتی خود با شرکت چینی هواوی سرانجام دهد چراکه معتقدند تجهیزات بکاررفته توسط این شرکت اطلاعات کاربران و مقامات کشورهای دیگر را تحویل دولت چین داده و به عبارتی دیگر به منظور جاسوسی به کار گرفته می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ژاپن این تصمیم را در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شهروندان این کشور و همچنین ارتقای امنیت سایبری نهاد و سازمان های مختلف ژاپنی اتخاذ نموده است. بدین ترتیب بر اساس اخبار منتشر شده ژاپن دیگر نمی خواهد به خریداری، تهیه و نصب تجهیزات مخابراتی و شبکه های اینترنتی و ارتباطی از هواوی ادامه دهد تا بدین ترتیب خرید، تجارت و همکاری با این شرکت چینی را به طور کلی ممنوع کند.

به نظر می رسد که هواوی در طول یک سال اخیر به شدت زیر تیغ ایالات متحده آمریکا و به تبع آن بعضی دیگر از کشورها قرار گرفته است با اینکه بارها مقامات این شرکت چینی تمامی اتهامات وارده نظیر جاسوسی و حمایت دولت چین را رد و تکذیب نموده اند، اما همچنان تحت فشار از سوی دولت بعضی از کشورها قرار گرفته است.

این شرکت همچنین پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد اقتصادی در کانادا به اتهام نقض تحریم های آمریکا بیش از پیش تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است.

هواوی دومین شرکت تولیدنماینده موبایل و گوشی هوشمند در دنیا و یکی از فعال ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G همکاری نموده است.

ماجرا از اوایل امسال میلادی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد که گوشی های هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می نمایند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا علیه ایالات متحده از آن ها استفاده کند.

به گفته بعضی از تحلیلگران، کوشش آمریکا برای قطع همکاری سایر کشورها با شرکت هایی نظیر هواوی تنها برای ضربه زدن به اقتصاد چین و افزایش تبعات منفی جنگ تجاری میان این کشور با آمریکا است چراکه هواوی با فروش بسیار خوب و عملکرد پیروزیت آمیزی که در زمینه عرضه گوشی و گجت های هوشمند و هم چنین ارائه خدمات مخابراتی دارد، توانسته است گردش اقتصادی بسیار خوبی را برای چین به ارمغان بیاورد و در صدر فهرست پرفروش ترین برندهای تکنولوژی و گوشی های هوشمند حتی بالاتر از اپل آمریکا قرار گرفته است. دریافت بازار فروش کشورهای مختلف از هواوی بدون شک می تواند در کاهش قابل توجه میزان فروش کلی این شرکت تاثیرگذار باشد و ضربه مهلکی به اقتصاد چین وارد کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 516

به "دست به یکی غول ها علیه هواوی! ، ژاپن همکاری های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست به یکی غول ها علیه هواوی! ، ژاپن همکاری های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید