لیگ ملت های والیبال؛ ایران - ایتالیا ، بازی نه چندان آسان در گام نخست، آسمان خراشان و کولاکوویچ در اندیشه هفتمین برد مقابل لاجوردی پوشان

به گزارش مجله پیکوشو، تیم های ملی ایران و ایتالیا دیدار افتتاحیه لیگ ملت های والیبال را امروز (آدینه) از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می نمایند.

لیگ ملت های والیبال؛ ایران - ایتالیا ، بازی نه چندان آسان در گام نخست، آسمان خراشان و کولاکوویچ در اندیشه هفتمین برد مقابل لاجوردی پوشان

به گزارش ، رقابت های لیگ ملت های والیبال از فردا (آدینه) با دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در شهر جیانگمین چین شروع می شود تا شاهد دور جدیدی از این رقابت ها باشیم. تیم های ملی والیبال ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا 16 تیم حاضر در رقابت ها هستند که پس از انجام 5 هفته رقابت های دور مقدماتی در کشور های چین ، ژاپن ، ایران و بلغارستان ، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت ها از 19 تا 23 تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی در لیگ ملت های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال حضور خواهند داشت شاگردان کولاکوویچ در سال 2019 برای هفتمین بار در این رقابت ها حاضر می شوند.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2018و 2017) به میدان رفتند. که در خاتمه حاصل آن عنوان های نهم ، چهارم ، ششم ، هشتم و دهم بوده است. بهترین عنوان ایرانی ها در این رقابت هابه سال 2014در ایتالیا باز می شود که تیم ملی ایران توانست به جمع چهار تیم خاتمهی این رقابت ها دست یابد.

سال جاری می توان امیدوار بود که با توجه به میزبانی ایران در دو هفته رقابت های لیگ ملت های والیبال در شهر های ارومیه و اردبیل یک بار تیم ملی والیبال ایران همانند سال 2014 جواز حضور در مرحله بالاتر این رقابت ها را پیدا کند و به عنوان خوبی برسد. تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا امروز از ساعت 12 و 30 دقیقه در شهر جیانگجمین کشور چین به مصاف یکدیگر می روند تا دیدار افتتاحیه این رقابت ها را برگزار نمایند.

آمار

  • تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا سابقه 20 رویارویی با یکدیگر را دارند که سهم کشورمان 6 برد بوده است.
  • زایتسف ستاره ایتالیاغایب این تیم در لیگ ملت ها است.
  • سال گذشته شاگردان کولاکوویچ در هفته دوم مسابقات با نتیجه 3 بر صفر مقابل ایتالیا خوردند.
  • ایران در سه مسابقه آخر خود را در لیگ ملت های والیبال 2018 (مقابل کره جنوبی، بلغارستان و آلمان) به پیروزی رسید و این تنها هفته ای بود که ایران توانست در هر سه مسابقه خود مقابل حریفانش پیروز باشد.
  • ایران دوره گذشته لیگ ملت ها را با شکست 3 بر یک مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی شروع کرد که در نهایت فرانسه عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.
  • تنها مدال جهانی ایران به مسابقات قهرمان قاره ها 2017 مربوط می شود که در آن مسابقات عنوان سومی و مدال برنز را به دست آوردند.
  • در سپتامبر 2018 ایران عنوان قهرمانی بازی های آسیایی را به دست آورد. نکته جالب اینکه ایران در 5 مسابقه خود در جریان این رقابت ها تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد و بازی را واگذار نکرد.
  • میلاد عبادی پور عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در لیگ ملت های والیبال 2018 را با کسب 193 امتیاز در رتبه نخست نهاده شد.
  • ایران با قرار دریافت در صندلی هشتم جدول رده بندی فدراسیون جهانی بالاترین تیم آسیا است که به لیگ ملت های والیبال 2019 وارد شده است. ژاپن هم در صندلی دوازدهم جدول رده بندی فدراسیون جهانی قرار گرفته است.
  • در لیگ ملت های والیبال 2018 ایران دهم شد و نتوانست به مرحله نهایی برود. 7 پیروزی و 8 شکست حاصل کوشش شاگردان ایگور کولاکوویچ در دوره گذشته بود.

برنامه بازی های ایران در رقابت های لیگ ملت های والیبال به توضیح زیر است:

هفته نخست به میزبانی چین

* آدینه 10 خرداد: ایران - ایتالیا، ساعت 12:30

* شنبه 11 خرداد: ایران - چین، ساعت 16:30

* یکشنبه 12 خرداد: ایران - آلمان، ساعت 12:30

هفته دوم به میزبانی ژاپن

* آدینه 17 خرداد: ایران - برزیل، ساعت 11:10

* شنبه 18 خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت 10:40

* یکشنبه 19 خرداد: ایران - ژاپن، ساعت 14:10

هفته سوم به میزبانی ایران

آدینه 24 خرداد: ایران - کانادا، ساعت 18:30

شنبه 25 خرداد: ایران - لهستان، ساعت 18:30

یکشنبه 26 خرداد: ایران - روسیه، ساعت 18:30

هفته چهارم به میزبانی ایران

آدینه 31 خرداد: ایران - پرتغال، ساعت 18:30

شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت 18:30

یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت 18:30

هفته پنجم به میزبانی بلغارستان

آدینه 7 تیر: ایران - صربستان، ساعت 18:30

شنبه 8 تیر: ایران - بلغارستان، ساعت 22:10

یکشنبه 9 تیر: ایران - آمریکا، ساعت 18:30

عبادی پور: ثابت می کنیم بهترین تیم آسیا هستیم /مسابقات سختی در چین خواهیم داشت

فیاضی: با نهایت توان بهترین نتیجه را خواهیم گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 281

به "لیگ ملت های والیبال؛ ایران - ایتالیا ، بازی نه چندان آسان در گام نخست، آسمان خراشان و کولاکوویچ در اندیشه هفتمین برد مقابل لاجوردی پوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال؛ ایران - ایتالیا ، بازی نه چندان آسان در گام نخست، آسمان خراشان و کولاکوویچ در اندیشه هفتمین برد مقابل لاجوردی پوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید