متخصصان: واکسیناسیون کلید اصلی مهار همه گیری

به گزارش مجله پیکوشو، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، میزان واکسیناسیون بالا کلید اصلی مهار همه گیری در آینده است.

متخصصان: واکسیناسیون کلید اصلی مهار همه گیری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، میزان واکسیناسیون بالا کلید اصلی مهار همه گیری در آینده است.

داده های به دست آمده از آنالیز شمار مرگ و میرو مبتلایان در ایالت مینه سوتای آمریکا حاکی است، واکسیناسیون تفاوت چشمگیری در سطح مبتلایان ایجاد نموده و باعث می گردد سطح فعلی موارد مثبت به یک اورژانس تبدیل نگردد که آی سی یو را تحت فشار قرار دهد و منجر به بیماری و مرگ بیشتر گردد.

دانشمندان با داده های کلینیک ها برای پیش بینی فرایند موارد کووید 19 در سطح کشور مدل سازی رایانه ای بسیار دقیق ایجاد نموده اند؛ مدل سازی آنها نشان می دهد میزان بالای واکسیناسیون برای کاهش تعداد موارد و کنترل همه گیری چقدر مهم است.

بر اساس مطالعه منتشر شده در بخش مقالات کلینیک مایو، واکسیناسیون تفاوت چشمگیری در مینه سوتا ایجاد نموده است.

این مطالعه با عنوان معین میزان اهمیت واکسیناسیون کووید 19 در چشم انداز آینده ما، بیان می نماید که چگونه این مدل پیش بینی کننده می تواند فرایند آینده را بر اساس سرعت واکسیناسیون ارزیابی کند و اینکه فرایند واکسیناسیون برای کنترل ژاندمی در آینده بسیار مهم است.

محققان مایو تخمین می زنند که در صورت عدم فراوری واکسن، شمار افرادی که در آی سی یو بیمارستان بستری می شوند به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت؛ این پیش بینی ها انواع جدید ویروس SARS-CoV-2 و همچنین اقدامات بهداشت عمومی را در نظر می گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1646

به "متخصصان: واکسیناسیون کلید اصلی مهار همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان: واکسیناسیون کلید اصلی مهار همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید