کانادا: التهاب قلبی ناشی از واکسن مدرنا بیشتر از فایزر بوده است، درگیری جوانان زیر 30 سال

به گزارش مجله پیکوشو، مقامات بهداشتی کانادا اعلام کردند، تعداد موارد التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیوان تک بوده است.

کانادا: التهاب قلبی ناشی از واکسن مدرنا بیشتر از فایزر بوده است، درگیری جوانان زیر 30 سال

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی کانادا روز آدینه گفتند داده های به دست آمده نشان می دهد موارد گزارش شده عارضه نادر التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیو ان تک بوده است.

داده ها بعلاوه نشان داد که التهاب قلبی بیشتر در نوجوانان و بزرگسالان زیر 30 سال و بیشتر در مردان اتفاق افتاده است؛ در بیانیه آژانس بهداشت عمومی کانادا آمده است که بیشتر افراد مبتلا بیماری نسبتا خفیفی را تجربه نموده و به سرعت بهبود یافته اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا، نهاد وابسته به وزارت بهداشت این کشور ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد که براساس آن واکسن کووید 19 مدرنا با افزایش خطر التهاب قلبی در مردان جوان مرتبط بود.

این سازمان، اوایل تیرماه بعد از دریافت گزارش های متعدد در این خوصوص، هشدارهای مربوط به التهاب نادر قلب را به واکسن های کرونای فایزر و مدرنا افزود.طبق اعلام این مرکز، که بیش از 1200 نفر از کسانی که واکسن فایزر یا مدرنا زده اند دچار میوکاردیت یا التهاب عضله قلب شده اند.این شرایط در مردان بیشتر از زنان مشاهده شده و پس از دریافت دوز دوم بیشتر از دز نخست بروز پیدا نموده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در نسخه جدیدی گفت، برای هر واکسن، برگه واقعیت واکسن ارائه دهنده خدمات بهداشتی (ارائه دهندگان واکسیناسیون) اصلاح شده است که شامل هشدار در خصوص میوکاردیت و پریکاردیت است.

واکسن مدرنا به وسیله موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی و شرکت مدرنا ساخته شده و با دو دز نیم میلی لیتری به صورت تزریق عضلانی با فاصله 29 روز تجویز می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1843

به "کانادا: التهاب قلبی ناشی از واکسن مدرنا بیشتر از فایزر بوده است، درگیری جوانان زیر 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: التهاب قلبی ناشی از واکسن مدرنا بیشتر از فایزر بوده است، درگیری جوانان زیر 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید